  • 21. Data: 2003-01-27 14:52:51
    Temat: Re: Windows, kontrola BSA
    Od: "Prezes" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Andrzej Stefiuk" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b11987$nl7$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    >
    > Jakis czas temu mialem w firmie kontrole z BSA , odnosnie legalnosci
    > oprogramowania.
    >
    > Postawiono mi zarzuty , ktore wydaja mi sie absurdalne, prosze o pomoc
    > ludzi znajacych sie na Windowsach,komputerach no i prawie.
    >
    > 1) zarzucono mi ze mam zainstalowane dwa Windowsy 98 SE na jedym
    komputerze
    > poniewaz , przekopiowalem sobie na dysk C: katalog WIN98 z oryginalnej
    > plyty CD. Zrobilem to po to zeby nie trzeba bylo wkladac za kazdym razem
    > plyty na ktorej sa sterowniki np protokolu TCP/IP jezli instaluje np nowy

    ---
    Nie znam na to żadnych paragrafów ale instalka to instalka a system to
    system.
    Uruchamiając instalke uruchamia sie tylko instalator który instaluje system
    więc to nie jest system.
    A uruchamiając system uruchamia ie nasza Winda
    ---

    > 2) obraz dysku Ghosta ktory zawieral Windowsa Me , takze jest
    potraktowany
    > jako kolejny system.

    A tak pro po to od kiedy ghost jest systemem operacyjnym?
    Ghost to jest tylko odwzorowana kopia dysku lup partycji , więc jest to
    kopia bezpieczeństwa i jest to tylko jeden plik który uruchamia sie innym
    programem.
    hehe niech ci z BSA sprubują odpalić winde 98 potem ghosta a potem znowu
    starą winde98.
    NIe uda im sie bo uruchamiając ghosta kasujemy zawartośc dysku lub wybranej
    partycji i rozpakowywuje sie dokładna kopia systemu który wczesniej mieliśmy
    zainstalowany.

    ---------
    Pozdrawiam Bezy

  • 22. Data: 2003-01-27 20:21:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Prezes wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Nie znam na to żadnych paragrafów ale instalka to instalka a system to

    Ja się zgadzam z góry z "rozumowaniem zdroworozsądkowym".
    Tyle że ma to mało wspólnego z przepisami :(
    Przy którejś dyskusji chciałem zebrać co widywałem na
    temat doktryny, ale odpadłem :] - niemniej pamiętam
    rozważania że w sumie program załadowany do pamięci
    to też kopia (!). Owszem, cel w tych rozważaniach był
    (skondensowane ujęcie problemu licencji per user,
    per wątek, per procesor i innych takich) - ale
    skutki... :(
    Ustawodawca nie wnikał - "kod to kod, sztuka to sztuka".
    Bez sensu :(
    [...]
> [...]
    >+ kopia bezpieczeństwa i jest to tylko jeden plik który uruchamia sie innym

    Z ich punktu widzenia - "kolejna kopia". Wrrrr...

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2003-01-27 20:31:45
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2003 23:38:26 +0100, "magnes" <p...@w...pl>
    napisał(a):

    >"Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

    >Nie mówiłem o działających systemach, ale plikach instalacyjnych, o
    >kopii
    >płytki. Kopii, która jest używana ale być nie powinna. Wówczas masz na
    >dysku zainstalowany system (jedna instancja) oraz pliki instalacyjne
    >(druga instancja). Być może w różnych 'stanach', ale z "pewnego" punktu
    >widzenia to te same pliki (z obu możesz mieć system). I jednocześnie ich
    >używasz...

    Bez "drugiej instalacji" może nie mieć "pierwszej".
    (np. brak sterownika drukarki, ....)

    Powiedzmy, ze usunął z niej setup.exe (w tym stanie nie może z niej
    mieć systemu) Co wtedy ?

    Backup to jest coś co sie ma a nie coś co się używa.

    BAH
    PS.
    Jak instalował to CD miał oznaczenie D:
    Teraz jak chce coś doinstalować, to
    "system woła", że na D:\\I386 szuka plików instalacyjnych.
    To przegrał na dysk D: płytę instalacyją. ;-))

  • 24. Data: 2003-01-28 18:42:57
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Sun, 26 Jan 2003 23:38:26 +0100, magnes wrote:

    > Żeby nie było - ja jestem po jasnej stronie mocy ;) Po prostu staram się
    > odwzorować proces myślowy panów z BSA.

    Proces myslowy panow z BSA: znajdziemy wiecej piratow to
    dostaniemy wieksza premie - no to sprawdzmy jeszcze grzejniki...

    Rygel