  • 1. Data: 2007-06-27 15:38:57
    Temat: Wiek a samodzielność
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Kilkakrotnie natknęłam się na stwierdzenia, że do jakiegoś określonego wieku
    (chyba 10 lat) pozostawienie dziecka bez opieki (na kilka godzin) jest
    karalne w Polsce. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć przepisu (aktu prawnego)
    dotyczącego tej sprawy.
    Bardzo proszę o jakiś link.
    Pozdrwiam
    Anxy

  • 2. Data: 2007-06-27 16:30:41
    Temat: Re: Wiek a samodzielność
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anxy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wieku (chyba 10 lat) pozostawienie dziecka bez opieki (na kilka godzin)
    > jest karalne w Polsce. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć przepisu (aktu
    Na filmach hamerykańskich to 12 lat.:). W Polsce nie ma dokładnie takiego
    przepisu.W przeciwnym razie straż miejska legitymowałaby i zatrzymywała
    wszystkie dzieci które chodzą po ulicach bez opieki dorosłych.
    To trochę jak z siadaniem po pijaku za kółkiem- jak się cos stanie i Cie
    złapia to problem, jesli dziecko ma mniej niz 12 lat.Oczywiście nie mówię o
    zaniedbywaniu i totalnym braku opieki,ale o sytuacjach losowych czy
    zyciowych typu dziecko wraca ze szkoły o 13,a mam dopiero o 17.