  • 1. Data: 2005-04-20 17:45:37
    Temat: Wgląd do faktur
    Od: "palkens" <p...@p...onet.pl>

    Witam. Nie wiem czy trafiłem z grupą, ale mam takie pytanie.
    Dostałem mieszkanie z gminy, którym zarządza
    MiejskiePrzedsiębiorstwoGospodarkiMieszkaniowej. Jak to "na początku" roku
    otrzymuję rozliczenia za media czyli woda,c.o. itp. Mam takie pytanie czy mogę
    zażądać od administratora (MPGM) wglądu do faktur za rozliczenie ciepłej wody
    na cały budynek?
    Po prostu myślę że próbują mnie orżnąć (nie pierwszy raz) za zużycie i chcę
    wysmarować im odpowiednie pismo :)

  • 2. Data: 2005-04-23 17:40:58
    Temat: Re: Wgląd do faktur
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "palkens" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli zgodnie z umową masz płacić jakąś tam część kwoty wynikającej z
    faktur, to masz prawo uzyskać wgląd w te faktury. Wynika to pośrednio z
    art. 6 kc. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu
    tego wywodzi skutki prawne. Skoro Zarządca Twierdzi, że jesteś mu winien
    określoną kwotę, to powinien umieć to również udowodnić.

  • 3. Data: 2005-04-25 13:36:05
    Od: "palkens" <p...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedź i za poparcie art. KC Właśnie wyskrobałem pismo i czekam na
    odpowiedź.
    Jak sie nie zgodzą będe mógł się powołać na Kodeks - tylko najpierw go sobie
    przeczytam :-)