  • 1. Data: 2004-03-16 21:08:20
    Temat: Ważność zaświadczenia o badaniu technicznym
    Od: "Luc" <f...@g...pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu (będzie już z pół roku) dokonałem przeglądu okresowego
    swojego pojazdu, jednak z powodu braku miejsca w dowodzie rejestracyjnym na
    kolejne pieczątki dostałem zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu, w którym
    napisane jest że pojazd może być dopuszczony do ruchu. Następnie z
    zaświadczeniem tym udałem się do Urzędu w celu wyrobienia nowego dowodu,
    jednak nie mogłem tego uczynić gdyż nie jestem właścicielem pojazdu, a sam
    właściciel przebywa poza Polską i zmuszony jestem czekać na jego powrót
    (ewentualnia jakoś załatwić upoważnienie; dostęp do dowodu właściciela mam).
    No i mam dwa pytania w związku z tym:
    -czy ów zaświadczenie jest jeszcze ważne, tj. czy mogę legalnie poruszać się
    pojazdem?
    -czy na podstawie tego zaświaczenia (które jak wspomniałem ma już pół roku)
    i oświadczenia właściela (lub obecności jego samego) będę mógł jeszcze
    wyrobić nowy dowód? Czy też jestem zmuszony do ponownego (chociaż
    przedwczesnego) przeprowadzenia badania?

    pozdrawiam i z góry dziękuję,
    Jacek