  • 1. Data: 2015-01-02 23:15:15
    Temat: Wandal chce naprawić szkodę w zamian za wycofanie sprawy na policji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Problem w tym, że jak mówi nie ma takich pieniędzy i chce spisać umowę
    że w ratach przez 4 miesiące odda.

    Iść na to?

    Bo widzę kilka problemów:

    1. Podaje swoje dane osobowe
    2. Umowa cywilono prawna - w PIT trzeba będzie to rozliczyć jak dochów
    (sic!..)
    3. Ze złoczyńcą nie powinnos sie podpisywac umowy ....
    4. Problem...

    Co radzicie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2015-01-02 23:20:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-02 o 23:15, Mateusz Bogusz pisze:
    > 2. Umowa cywilono prawna - w PIT trzeba będzie to rozliczyć jak dochów
    > (sic!..)

    Dlaczego?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-01-02 23:33:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Dlaczego?

    A nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2015-01-03 00:01:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (sic!..)
    > 3. Ze złoczyńcą nie powinnos sie podpisywac umowy ....

    Odradzam. W zamian za to warunkowe zawieszenie wykonania zasądzonej kary
    pod warunkiem, że naprawi szkodę w tym podanym przez niego terminie. Jak
    nie spłaci, to mozesz słać wniosek o zarządzenie wykonania kary z powodu
    niewywiązania się z warunków. To bardzo poprawia zdolność płatniczą
    sprawcy.

  • 5. Data: 2015-01-03 00:14:29
    Od: "Crocodile" <J...@j...com>

    > Problem w tym, że jak mówi nie ma takich pieniędzy i chce spisać umowę
    > że w ratach przez 4 miesiące odda.

    wierzysz w to ? ;)

    > Iść na to?

    jak uwazasz, ja bym nie szedł :)

    > Bo widzę kilka problemów:
    >
    > 1. Podaje swoje dane osobowe

    Nie podawałbym :)

    > 2. Umowa cywilono prawna - w PIT trzeba będzie to rozliczyć jak dochów
    > (sic!..)

    chyba nie ... ale jesli tak to ... sic ! :)

    > 3. Ze złoczyńcą nie powinnos sie podpisywac umowy ....

    Fakt, z terrorystami sie nie negocjuje :)

    > 4. Problem...

    Zalezy jak go oceniasz. Zmienil sie ? ;) Bedzie juz grzeczny ? A moze
    koledzy wandala odbija sobie jego "strate" przy najblizszej okazji.

    Jak wycofasz ... byc moze trzeba bedzie znowu zglaszac ;)

    > Co radzicie?

    Zalezy ile to, na ile oceniasz szanse realne sciaganiecia calej kwoty ( a
    moze inaczej : czy 1/4 Cie urządza tzn. jest lepsza niz nic :) ) i czy
    bardziej zalezy Ci na kasie czy na innych aspektach tej sprawy ;)

  • 6. Data: 2015-01-03 00:58:05
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > (sic!..)
    > 3. Ze złoczyńcą nie powinnos sie podpisywac umowy ....

    U notariusza niech podpisuje oswiadczenie gdzie sie spowiada ze swoich
    wyczynów i obiecuje naprawę szkody. Do tego weksel na daną kwotę. A to,
    ze wycofasz oskarżenie to wyłącznie na mordę.

    --
    @foe_pl

  • 7. Data: 2015-01-03 08:51:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-02 o 23:33, Mateusz Bogusz pisze:
    >>> 2. Umowa cywilono prawna - w PIT trzeba będzie to rozliczyć jak dochów
    >
    > A nie?

    A gdzie tu dochód?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-01-03 12:27:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > nie spłaci, to mozesz słać wniosek o zarządzenie wykonania kary z powodu
    > niewywiązania się z warunków. To bardzo poprawia zdolność płatniczą

    Na razie "sprawa" jest na policji. Wezwanie do sądu (jeżeli w ogóle)
    jeszcze nie przyszło. Dwóch małolatów (liceum) wyrządziło szkodę na
    kilka tysięcy złoty. Im zależy (tak przynajmniej mówią) na wycofaniu
    sprawy, zanim pójdzie dalej. Ubezpieczyciel zaoferował pokrycie 1/3
    strat (wskazując kruczki w ubezpieczeniu).

    Czy w tym przypadku mogę otrzymać na policji takie "warunkowe
    zawieszenie kontynuowania sprawy"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2015-01-03 12:28:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A gdzie tu dochód?

    A taką umowę należałoby zgłosić w PIT albo do US?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2015-01-03 12:33:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-03 o 12:28, Mateusz Bogusz pisze:

    > A taką umowę należałoby zgłosić w PIT albo do US?

    Jaką umowę? Obowiązek naprawienia szkody wynika z kc. a nie z umowy.

    --
    Liwiusz