eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUwazaj co masz na komputerze - ciekawa historia i prosba o poradeUwazaj co masz na komputerze - ciekawa historia i prosba o porade
    From: w...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uwazaj co masz na komputerze - ciekawa historia i prosba o porade
    Date: 10 Oct 2005 12:16:03 +0200

    Witam,

    Mam prosbe o porade w nastepujacej sprawie: ktos "zyczliwy" doniosl ze
    rozpowszechniam w Internecie treci z udzialem nieletnich pon. 15 roku zycia.
    Efektem byla akcja policji, konfiskata komputera, starych dyskow twardych
    wygrzebanych gdzies z szuflady etc.
    Postawionego zarzutu mi nie udowodniono (jakbym rozpowszechnial takie tresci
    to wstyd by mi bylo prosic o pomoc na grupie), natomiast pamietam jest ze na
    moim komputerze byl 1 plik z takimi treciami (archiwum sciagniete przez
    program P2P w czasach kiedy o pedofilli zrobilo sie b. glosno za sprawa
    Andrzeja S. - chcialem zrobic eksperyment czy takie tresci sa dostepne w
    internecie i jak latwo. Okazalo sie ze bardzo latwo, pliku nie skasowalem nie
    zdajac sobie sprawy z tego ze samo posiadanie tez jest karalne - po prostu
    zostal w katalogu wraz z innymi sciaganymi przez P2P plikami) Faktem jest tez
    ze nigdy nie wysylalem takich tresci, nie wchodzilem na strony o podobnej
    tematyce i w jakikolwiek inny sposob nie wykazywalem zainteresowania taka
    tematyka... Podejrzewam ze wlasnie ten plik zostal zlokalizowany - bo
    postawiono mi zarzut posadania tresci z udzialem....
    Oczywiscie jak to bywa w takich przypadkach dodatkowo postawiono zarzut
    posiadania nielegalnego oprogramowania na kwote ponad 40 tys PLN. Nie mam
    pojecia na ile ta kwota jest wiarygodna, bo co najsmieszniejsze nie mam
    pojecia jakie oprogramowanie moglem miec... Zlokalizowano je na wymienionych
    dyskach , ktore od mniej wiecej 3 lat lezaly w szufladzie. Oczywiscie wiem ze
    bylem w posiadaniu takiego oprogramowania - jestem informatykiem i w tamtych
    czasach byl to niestety jedyny sposob zeby moc zapoznac sie z najnowszymi
    programami dostepnymi na rynku. Dlatego w tamtych czasach zdarzyla mi sie 2-3
    krotna wizyta na stadione i stosowne zakupy. Podejrzewam ze programy ktore
    wtedy kupilem zgralem na te dyski. Nigdy nie handlowalem nielegalnym
    oprogramowaniem ani nie uzywalem go do dzialalnosci komercyjnej.

    W czasie przesluchania zeznalem to co powyzej napisalem (bo taka jest prawda),
    teraz sprawa kierowana jest do prokuratury.
    Zlozylem wniosek o zapoznanie sie z dowodami (tym bardziej ze nie mam pojecia
    o jakie programy konkretnie moze chodzic), zaproponowano mi zebym dobrowolnie
    poddal sie karze, natomiast zanim podejme jakiekolwiek dzialania musze
    porozmawiac z prawnikiem.

    Nie znam zadnych prawinikow, wiec moze ta droga znajdzie sie osoba ktora
    moglaby cos doradzic, lub polecilaby kancelarie adwokacka w Warszawie majaca
    doswiadczenie w takich sprawach.

    Oczywiscie grozi mi kara do 5 lat pozbawienia wolnosci (to tytulem ostrzezenia
    niektorych internautow)

    P.S.

    Za uwagi ze jestem zlodziejem i mam za swoje z gory przyjmuje z
    politowaniem :) Prawo stanowione ma taki feler ze nie rozroznia niektorych
    niuansow. Ale widocznie musi tak byc.

    Pozdrawiam

    A.