  • Data: 2005-07-11 16:34:41
    Temat: Utrzymanie dziecka a podstawy prawne
    Od: "Joten" <joten@[fizzle_the_spam_shizzle]hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pytanie - rodzice, jako prawni opiekunowie, mają obowiązek utrzymywać
    swoje dziecko. Czy obowiązek taki spoczywa na nich jedynie do ukończenia
    przez dziecko 18 lat życia, czy też utrzymywać dziecko muszą tak długo, jak
    trwa jego edukacja [maksymalnie bodaj do 25 roku życia]?
    Pytam, gdyż obiło mi się o uszy, iż dziecko *musi* być utrzymywane przez
    rodziców tak długo, jak długo się uczy, ale nie jestem pewien, czy jest to w
    jakikolwiek sposób regulowane prawnie. Jeśli tak - jaki paragraf mówi o tym?

    --
    pozdrawiam,

    j.