-
1. Data: 2006-01-19 11:12:06
Temat: Uszkodzona karta graficzna - gwarancja czy niezgodność towaru z umową
Od: Herbi <z...@o...pl>
Który przypadek może zajść gdy za kartę graficzną która kosztuje dosyć
sporo, otrzymałem produkt który po kilku godzinach pracy przestał działać.
Zaprzestanie działania polega na tym iż przy leciutkim dotknięciu
komputera, monitora, biurka w którym stoi komputer z ta kartą, na obrazie
wyskakują artefakty, i dalej w kilku sekundowym odstępie powoduje
zawieszenie pracy systemu operacyjnego.
Czy takie coś kwalifikuje się jako zgłoszenie gwarancyjne czy jako
niezgodność towaru z umową?
Co do gwarancji .... tutaj sprawa jest całkiem ciekawa.
Na aukcji Allegro wyrażnie jest w opisie że wystawiana jest 3-letnia
gwarancja, oraz informacja że wystawia się faktury VAY na zakupione
przedmioty.
Zapłaciłem, otrzymałem kartę, rozpakowałem pudełko .... i nie ma gwarancji.
Piszę na GG, na e-maila do sprzedawcy z pytaniem dlaczego nie ma gwarancji?
Po kilku dniach odpisuje mi że nie wystawi pisemnej gwarancji, bo takiej
nie ma - gwarancja opiera się na ...... nr seryjnym karty.
Więc pisze kolejnego e-maila do sprzedawcy:
zrobiłem back-up w archiwizatorze tej aukcji, zapisałem na dysku kopie
aukcji i żądam pisemnej karty gwarancyjnej w której są umieszczone dane np.
co gwarancja obejmuje, jakie są warunki gwarancji, ile trwa gwarancja oraz
czas rozpatrywania gwarancji - tak jak to jest przyjęte w cywilizowany
sposób.
Na to mi odpisał znowu sprzedawca że nie wystawi gwarancji, że tylko "może"
na fakturze dopisać że produkt ten posiada 3 lata gwarancji. Przysłał mi
taką fakturę (nr ten sam co faktury 'pierwszej' w której nie było
informacji o okresie gwarancji).
No i dobrze że "dmuchałem na zimne" - karta ta jest ewidentnie uszkodzona -
odesłałem ją do sprzedawcy z pismem przewodnim w którym umieściłem
informacje o problemie technicznym tej karty oraz informacja że zgłaszam ją
w trybie "niezgodności towaru z umową". Do piątku miał mi odpowiedzieć jaki
jest 'wynik expertyzy serwisowej" i co dalej z tym problemem zrobić.
Czy postąpiłem dobrze że podniosłem kwestie niezgodności towaru z umową?
Może w takim przypadku powinno być to w ramach gwarancji?
Jeżeli to drugie - jaki jest termin zwrotu karty przez sprzedawcę skoro nie
ma ... karty gwarancyjnej określającej warunki gwarancji?
Miał ktoś z podobnym przypadkiem do czynienia?
PS. sprzedawca jest prężnym sprzedawcą na Allegro, posiada także sklep
internetowy - raczej działa pręźnie ;)
--
Herbi
19-01-2006 12:12:03