  • 71. Data: 2013-12-09 13:12:06
    Temat: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-09, TOMASZEK <t...@f...onet.pl> wrote:

    > 2. Doprawdy nie bierzesz tu pod uwagę czynnika ludzkiego? Człowiek
    > wjechał w dziurę, nie może dalej jechać, musi zmienić koło, policja
    > podsuwa mu jakieś lewe papiery do podpisania. W tych nerwach jedyny
    > numer jaki pamięta to 112 a palant spod 112 gada "nie da się". Gdyby
    > młotek spod 112 wykazał odrobinę dobrej woli to znalazłby mu jakiś
    > numer, choćby ten krótki 3 cyfrowy. Ale jak nie ma dobrej woli i
    > wyobraźni to tak jest.

    No coz, trzeba takich niereformowalnych wychowywac w taki a nie inny sposob.
    Nastepny razem nie zadzwoni pod 112, bo kto wie czy jakby mu podal numer do
    pomocy drogowej to czy nastepnym razem by nie zadzwonil po numer najblizszej
    pizzeri czy kebaba bo umiera z glodu?

    Numer 112 sluzy do powiadamiania o NAGLYCH sytuacjach. Wjechanie w dziure
    i niemoznosc zmiany kola nie jest nagla sytuacja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 72. Data: 2013-12-09 13:18:46
    Temat: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, [BYŁO] debili adwokatów durnoty policji
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    > Dooobre :)

    I w ten oto sposób polska patologia stała się obowiązującą normą. Jeden
    wyśmiał, drugi to klepnął, a trzeci ( czyli ja ) uważa to za normę ;)

    Jak bardzo bym poszkodowany nie był to nie wpadłbym na taki pomysł, żeby
    się zwrócić do policji. Nie potrafię się zmusić do takiej naiwności, nie
    mam złudzeń, że żyję w normalnym kraju. Żyję w Polsce.

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu

  • 73. Data: 2013-12-09 13:20:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello TOMASZEK,

    > Dwie sprawy:
    > 1. Idąc tym tropem chyba nie trudno sobie wyobrazić taką sytuację, gdy
    > dzwonisz na 112 ( numer alarmowy ) i np. potrzebujesz straży pożarnej,
    > ale akurat nie mają możliwości przełączenia ( nie wszędzie to działa
    > dobrze ) i wtedy co? Też nie zrobią nic? ( zakładam to za bardzo
    > prawdopodobny scenariusz ) Taki człowiek, który siedzi na takiej
    > słuchawce od 112 jakieś podstawowe informacje powinien mieć.

    Mowa o wymianie koła a nie o straży pożarnej!

> [...]
    > młotek spod 112 wykazał odrobinę dobrej woli to znalazłby mu jakiś
    > numer, choćby ten krótki 3 cyfrowy. Ale jak nie ma dobrej woli i

    Kto nie ma wyobraźni? Chyba "kierowca", który wyjeżdża samochodem w
    grudniu, ubrany w cienki dresik (nomen omen), bez klucza do kół.
    Brakło mu wyobraźni, żeby wykupić ubezpieczenie assistance a skoro już
    go nie ma (o ile nie ma), to w pierwszej kolejności mógł zadzwonić do
    rodziny/kolegi/znajomego, żeby mu w Sieci znalazł numer telefonu do
    pomocy drogowej.

    Policji nie wolno podawać numerów do pomocy drogowej ze względu na
    zarzuty łapówkarstwa, które się pojawiały, gdy policja te telefony
    podawała.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2013-12-09 13:23:57
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-12-09 13:12, AZ pisze:

    > Numer 112 sluzy do powiadamiania o NAGLYCH sytuacjach. Wjechanie w dziure
    > i niemoznosc zmiany kola nie jest nagla sytuacja.

    Może i bym na to przystał co napisałeś, gdyby nie to, że numer 112 w tym
    kraju nie nadaje się nawet do powiadamiania o czymkolwiek, o nagłych
    sytuacjach nie wspominając.
    I napiszę jeszcze raz: przy odrobinie dobrej woli automat białkowy spod
    112 mógłby pomóc.
    Ale czego w tym kraju wymagać, jak tu ludzie umierają, bo karetka
    przyjeżdża ze szpitala oddalonego o 70 km, a szpital "pod nosem". I
    oczywiście winnych nie ma.

  • 75. Data: 2013-12-09 13:27:24
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    > Mowa o wymianie koła a nie o straży pożarnej!

    To był przykład. Ten numer nie nadaje się do niczego. Oczywiście w tym
    kraju.

    > Kto nie ma wyobraźni? Chyba "kierowca", który wyjeżdża samochodem w
    > grudniu, ubrany w cienki dresik (nomen omen), bez klucza do kół.

    Nie bronię go, nie wszystko zaplanował jak należy, tu zgoda.

> [...]
    > go nie ma (o ile nie ma), to w pierwszej kolejności mógł zadzwonić do
    > rodziny/kolegi/znajomego, żeby mu w Sieci znalazł numer telefonu do

    Nie bierzesz pod uwagę czynnika ludzkiego? Jest Ci obcy?

    > Policji nie wolno podawać numerów do pomocy drogowej ze względu na
    > zarzuty łapówkarstwa, które się pojawiały, gdy policja te telefony
    > podawała.

    Polska, Polska ;)

  • 76. Data: 2013-12-09 13:30:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-09, TOMASZEK <t...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
    > sytuacjach nie wspominając.
    > I napiszę jeszcze raz: przy odrobinie dobrej woli automat białkowy spod

    A pozniej by napisal, ze przyjechal laweciarz ktory go wydymal a numer dostal
    od policji ;-)

    Jak mi kiedys zdechl samochod w srodku nocy, w ciemnej dupie, daleko od domu
    to po wyczerpaniu wszelkich mozliwosci zadzwonilem do rodziny zeby mi znalezli
    jakas pomoc drogowa z okolicy i w zyciu mi nie przyszlo do glowy dzwonic
    pod 112... To bylo kiedys, a teraz w dobie smartfonow i internetu w telefonie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 77. Data: 2013-12-09 13:35:53
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-12-09 13:07, AZ pisze:

    > Moze dlatego, ze kazdy z byle pierdola dzwoni pod 112? Jezeli komus potrzebna
    > jest tylko straz albo policja to ma dzwonic na odpowiedni numer a nie 112.
    > 112 ma pomoc w skoordynowaniu kilku sluzb.

    No i co z tego że dużo ( każdy?? ) ludzi dzwoni z pierdołami? Oni są od
    tego, żeby to weryfikować i co najwyżej potem karać dowcipnisiów i idiotów.
    Co do samego numeru 112, on jest do wzywania pomocy! Pewnie o tym nie
    wiesz ( to się zaraz dowiesz ) ale numer 112 to jedyny numer, który
    można wybrać:
    - przy zablokowanych połączeniach wychodzących
    - przy zablokowanej klawiaturze
    - przy braku karty SIM w telefonie

    I teraz co? Jak przykładowo nie zapłaciłem rachunku czy nie mam nic na
    koncie to nie miałbym prawa wezwać pomocy bo on służy do koordynowania
    kilku służb??

    Inna sprawa, że w Polsce dzwonienie pod ten numer mija się z celem.

  • 78. Data: 2013-12-09 13:36:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > jednak uznać za zgrożenie mienia i zdrowia więc 112 jest adekwatne.
    >
    > Przypomnijmy jednak że policja przyjechała do zdażenia drogowego w
    > wyniku któego doszło do zagrożenia i mienia i potencjalnei życia i nie
    > spadłyby im czapki z głowy gdyby poza badaniem alkomatm i podtykaniem
    > kuriozalnych oświadczeń spóbowała też pomóc poszkodowanym, np dzwoniąć
    > do przedstawiciela administratora drogi z rządaniem aby zorganizował
    > jakąś forme pomocy, bo zdarzenia widać miało charakter nie odosobniony
    > tylko masowy (kilka uszkodzonych samochodów).

    Poza tym dla kilku ciasnogłowych polecam lekturę z oficjalnej strony
    rządowej, gdzie opisane jest do czego służy i kiedy dzwonić na nr 112
    http://112.gov.pl/112/kiedy-dzwonic-na-112/397,KIEDY
    -DZWONIC-NA-112.html

    Kiedy dzwonić na "112"
    Numer ten służy wyłącznie do powiadamiania w nagłych sytuacjach
    zagrożenia zdrowia, życia lub mienia, np.:

    a.. pożary,
    b.. wypadki drogowe,
    c.. kradzieże,
    d.. włamania,
    e.. w przypadku użycia przemocy,
    f.. nagłe omdlenia i utrata świadomości,
    g.. poważne uszkodzenie ciała i silne krwawienie,
    h.. przypadki porażenia prądem,
    i.. rozpoznania osoby poszukiwanej przez Policję,
    j.. inna nagła sytuacja zagrażająca zdrowiu, życiu lub bezpieczeństwu
    i porządkowi publicznemu.
    Przyjrzyjcie się ostatniemu puntowi:
    a.. inna nagła sytuacja zagrażająca zdrowiu, życiu lub bezpieczeństwu i
    porządkowi publicznemu.

    Taką sytuacją zagrażającą bezpieczeństwu oraz porządkowi publicznemu z
    całą pewnością jest sama dziura, a także sam pojazd, który jest
    unieruchomiony i stwarza niebezpieczeństwo na drodze.
    Myśle, że czapka z głowy by nie spadła temu, kto odebrał rozmowę, aby
    rozwiązać problem i wskazać choćby numer telefonu na informację
    gospodarczą, gdzie wskażą najbliższe firmy zajmujące się pomocą na
    drodze.
    Już nie mówię, że wraz z policją powinny przyjechać odpowiednie służby,
    aby oznakować miejsce.
    Ale cóż? W Polsce musi być inaczej niż jest na całym świecie, gdzie
    dzwoniąc na 112 nawet z zatwardzeniem, wskażą najbliższego lekarza czy
    aptekę, bo to tylko Polska włąśnie.
    Tu urzędnik to panisko, któremu musisz kłaniać się bardzo nisko.

    Na marginesie dodam, że ostatnio byłem w Zarządzie Dróg i Transportu,
    który do mnie wysyłał kilka razy upomnienia na stary adres, bo ponoć nie
    uiściłem opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania. Już zaczęli
    naliczać odsetki i koszty upomnienia. Problem w tym, że kara dotyczy
    parkowania, w chwili, kiedy już nie byłem właścicielem samochodu, czyli
    mówiąc prościej nie dotyczy mojej osoby.
    Pokazałem kopię umowy kupna-sprzedaży oraz wezwanie, a tleniona damulka
    "cap" dokumenty i chowa. Ja jej mówię, że nawet nie mam kopii tego
    wezwania i proszę, aby mi choć napisała poświadczenie, że takie
    dokumenty zostawiłem. Ona na to, że ona nie będzie pisać takiego
    poświadczenia i co najwyżej może mi poświadczyć na kopii wezwania, ale
    muszę przyjść z kopią. Pytam grzecznie czy nie ma możliwości, aby sobie
    skopiowała te dokumenty, a ona mówi, że nie. Dopiero jak zacząłem rzucać
    komentarze o pasożytnictwie społecznych, wysłała mnie do koleżanek.
    Poszedłem więc na II piętro tylko po to, żeby usłyszeć, że takie rzeczy
    załatwia się na dole w kancelarii. No to grzecznie tłumaczę jej, że
    właśnie z tamtąd mnie skierowali do niej, a ta dalej swoje.
    Dopiero kolejny tekst o pasożytach społecznych poskutkował wykonaniem
    kserokopii i wysłaniem na parter do kancelarii.
    Gmach dość duży. Pokoi od ciula i jeszcze trochę, a w każdym z nich
    siedzi po 4-5-6 darmozjadów, pierdzi w krzesełka i zajmuje się
    ściąganiem haraczu za coś co nie jest nawet własnością tej instytucji.
    Typowy rozbój w imię prawa, które lobbowane jest przez tego typu
    instytucje, a co kolejny urzędnik to uważa się za bardziej ważnego.

  • 79. Data: 2013-12-09 13:40:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello TOMASZEK,

> [...]
    > sytuacjach nie wspominając.
    > I napiszę jeszcze raz: przy odrobinie dobrej woli automat białkowy spod

    NIE MÓGŁ, BO MU NIE WOLNO!

    > Ale czego w tym kraju wymagać, jak tu ludzie umierają, bo karetka
    > przyjeżdża ze szpitala oddalonego o 70 km, a szpital "pod nosem". I
    > oczywiście winnych nie ma.

    KURWA! To była wymiana koła a nie wołanie o karetkę!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2013-12-09 13:47:40
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-12-09 13:36, uzytkownik pisze:

    > Poza tym dla kilku ciasnogłowych polecam lekturę z oficjalnej strony
    > rządowej, gdzie opisane jest do czego służy i kiedy dzwonić na nr 112
> [...]

    Dziękuję za ostateczny argument.

> [...]
    > i porządkowi publicznemu.
    > Przyjrzyjcie się ostatniemu puntowi:
    > a.. inna nagła sytuacja zagrażająca zdrowiu, życiu lub bezpieczeństwu i

    Myślę, że punkt "b" wyczerpuje sytuację wątkotwórcy.

> [...]
    > Typowy rozbój w imię prawa, które lobbowane jest przez tego typu
    > instytucje, a co kolejny urzędnik to uważa się za bardziej ważnego.

    Raz jeden jedyny wysłałem NIP-3 poleconym do skarbówki. I to był błąd.
    Dane nie zostały zaktualizowane. W każdym innym przypadku kopia
    dokumentu i pieczątka z datą, kiedy zostało przyjęte. To jest Polska,
    państwo jest wrogiem i prowadzi z obywatelem wojnę. Jeśli nie atakować
    to przynajmniej się bronić.