  • 1. Data: 2013-06-04 19:46:32
    Temat: Urlop ojcowski
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Będąc na wychowawczym żona rodzi drugie dziecko. Składa podanie o
    rezygnację z wychowawczego i przejście na urlop macierzyński.

    Wiadomo - dwójka dzieci - przydała by się pomoc - więc od razu składam
    podanie o urlop ojcowski.

    Ale w spisie potrzebnych dokumentów jest pozycja "oświadczenie o nie
    pobraniu zasiłku macierzyńskiego za okres urlopu ojcowskiego".

    Jak mam to rozumieć - przecież zasiłek macierzyński wypłaca ZUS i
    w wypadku mojego zakładu pracy ojcowski wypłaca też ZUS.
    Czy w miesiącu kiedy będę na ojcowskim - macierzyński zostanie
    pomniejszony o kwotę odpowiadającą zasiłkowi za te dwa tygodnie
    ojcowskiego ?