  • 21. Data: 2021-02-02 18:26:42
    Temat: Re: Unieważnienie małżeństwa i dzieci
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-02 o 16:34, J.F. pisze:

    > Nie, ja o czyms zupelnie innym - idziecie do ksiedza i jedno mowi ze
    > chcecie slub koscielny, a drugie, ze rodzice jakos tak bez wiary
    > wychowali, wiec tych sakramentow nie masz.
    > A w Boga ... chyba nawet wierzysz, zdeklarowanym ateista w kazdym badz
    > razie nie jestes.

    Przed ślubem trzeba dostarczyć z parafii dokumentację.
    Jak ci brakuje jakiegoś etapu to uzupełnisz.
    Z tym że takie bierzmowania to chyba raz do roku.

    > I co - ksiadz swoje znajomosci w PESEL uruchomi, zeby odszukac
    > macierzystą parafie ?

    Sam przyniesiesz z tej parafii potrzebne zaświadczenia.

    > Hm, w sumie to nie trzeba - majac date i miejsce urodzenia, moze
    > wystarczy wewnetrzna kwerenda, czy ktoras parafia z okolicy nie ma
    > delikwenta zapisanego :-)

    :-)

    > No ale z dwoma rozwodnikami byloby tak troche glupio, to moze i taniej u
    > biskupa "uniewaznic" :-)

    Nie wiem czy taniej, wiem że prościej niż załatwiać te wszystkie
    procedury u innowierców.

    > P.S. Taki adwokat koscielny to grzechu nie popelnia ?
    > https://www.adwokatkoscielny.pl/strefa-wiedzy/dlacze
    go-nie-rozwod-koscielny

    Skoro rozwodu udziela biskup to dlaczego adwokata obciążać grzechem?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2021-02-03 11:12:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Feb 2021 16:34:05 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > razie nie jestes.
    >
    > I co - ksiadz swoje znajomosci w PESEL uruchomi, zeby odszukac

    I wtedy odpalamy gugla, żeby nie tracić bez sensu czasu na spekulacje.

    https://www.planowaniewesela.pl/warto_wiedziec/slub-
    z-osoba-niewierzaca

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2021-02-03 11:14:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Przed ślubem trzeba dostarczyć z parafii dokumentację.
    >Jak ci brakuje jakiegoś etapu to uzupełnisz.
    >Z tym że takie bierzmowania to chyba raz do roku.

    No ale mowie, ze nie mam dokumentacji z parafii.
    Rodzice nie ochrzcili, na religie nie chodzilem.
    A moze i chodzilem, ale ksiadz mnie do komunii nie dopuscil, bo chrztu
    nie mialem, to przestalem chodzic :-)

    >:-)

    Na szczescie chrzest moze byc w dluzszym czasie po urodzinach, to
    szukania maja wiecej.
    A w wiekszym miescie to i nazwiska moga sie powtarzac ... choc maja
    tam date urodzenia ...

    >Nie wiem czy taniej, wiem że prościej niż załatwiać te wszystkie
    >procedury u innowierców.

    z jakiegos angielskiego filmu:
    -wezmy slub teraz,
    -alez kochanie - zapowiedzi, papiery,
    -widzialas dach tego kosciola? Za odpowiedni datek pastor da nam slub
    od reki :-)

    go-nie-rozwod-koscielny

    >Skoro rozwodu udziela biskup to dlaczego adwokata obciążać grzechem?

    No ale biskup ma okreslone przeslanki, w ktorych moze uniewaznic
    "nierozerwalny" slub.
    A adwokat musi nakierowac malzonkow, co maja zeznac, chocby to nie
    byla prawda ... i przeciez swiadomie nakierowuje :-)

    J.

  • 24. Data: 2021-02-03 12:38:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >I wtedy odpalamy gugla, żeby nie tracić bez sensu czasu na
    >spekulacje.
    >https://www.planowaniewesela.pl/warto_wiedziec/slub
    -z-osoba-niewierzaca

    Ale ja bezczelnie nie twierdze, ze jestem niewierzacy, tylko, ze
    nieochrzczony :-)

    Wyglada na to, ze po odpowiedniej dyspensie, bedzie slub udzielony,
    tylko moze troche niepelny, bo bez komunii dla jednej ze stron.

    I co z "nierozerwalnoscia" takiego zwiazku ?

    A czy mozna uniewaznic dyspense ... co by chyba skutkowalo
    uniewaznieniem slubu :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-02-03 13:08:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Feb 2021 12:38:29 +0100, J.F. napisał(a):

    > I co z "nierozerwalnoscia" takiego zwiazku ?
    >
    > A czy mozna uniewaznic dyspense ... co by chyba skutkowalo
    > uniewaznieniem slubu :-)

    Kiedyś spotkałem gościa, którego małżeństwo zostało unieważnione bo się
    wspinał (w górach), co ponoć świadczyło o jego problemach psychicznych.
    O szczegóły nie pytaj, bo nie pamiętam.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2021-02-03 13:18:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >się
    >wspinał (w górach), co ponoć świadczyło o jego problemach

    Ogolnie na tym to polega - nalezy wykazac, ze przyczyny istnialy
    jeszcze przed zawarciem/udzielenie malzenstwa, np niepelny rozwoj
    psychiczny malzonka.

    Zamiast robic dzieci, pracowac na rodzine i skladac ofiary na Kosciol,
    on ryzykuje zycie dla rozrywki w gorach, pewnie jeszcze w niedziele
    ... powod jest :-)

    Ja jednak o tym, ze zgodnie z kanonem malzenstwo z osoba nieochrzczona
    jest niewazne, chyba ze udzielono dyspensy ... no i ciekaw jestem czy
    po latach mozna dyspense wycofac, co by automatycznie skutkowalo
    uniewazniem malzenstwa :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-02-03 13:25:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Feb 2021 13:18:14 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > jest niewazne, chyba ze udzielono dyspensy ... no i ciekaw jestem czy
    > po latach mozna dyspense wycofac, co by automatycznie skutkowalo

    Zapewne sąd kościelny potrafi udzielić odpowiedzi. Trzeba tylko wnieść
    stosowne opłaty i zaczekać kilka lat.

  • 28. Data: 2021-02-03 16:05:30
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-03 o 11:14, J.F. pisze:

    > No ale mowie, ze nie mam dokumentacji z parafii.
    > Rodzice nie ochrzcili, na religie nie chodzilem.
    > A moze i chodzilem, ale ksiadz mnie do komunii nie dopuscil, bo chrztu
    > nie mialem, to przestalem chodzic :-)

    Ksiądz spyta o datę urodzenia, sprawdzi w dokumentacji i odpowie
    że musisz mieć bo religię miałeś obowiązkowa w szkole.
    I ze wstydem wyjdziesz.

    > Na szczescie chrzest moze byc w dluzszym czasie po urodzinach, to
    > szukania maja wiecej.
    > A w wiekszym miescie to i nazwiska moga sie powtarzac ... choc maja tam
    > date urodzenia ...

    To nie oni będą szukać a ty.

> [...]
    > -alez kochanie - zapowiedzi, papiery,
    > -widzialas dach tego kosciola? Za odpowiedni datek pastor da nam slub od

    Tam u nas panujący kościół wywalili kilkaset lat temu.
    Więc nie ma co łaska ale niemniej niż czy obowiązującego zaswiadczenia
    ze spowiedzi.

> [...]
    > A adwokat musi nakierowac malzonkow, co maja zeznac, chocby to nie byla
    > prawda ... i przeciez swiadomie nakierowuje :-)

    Z mojego punktu widzenia przesłanki mogą zaistnieć kiedy brak dzieci.
    Ale teologiem nie jestem.
    Każdy inny przypadek to świadome wyjście do klienta w celu skasowania
    jakiejś sumy.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2021-02-04 16:27:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ksiądz spyta o datę urodzenia, sprawdzi w dokumentacji i odpowie
    >że musisz mieć bo religię miałeś obowiązkowa w szkole.
    >I ze wstydem wyjdziesz.

    To jest nieglupi pomysl ... spytac o szkole, spytac tam ksiedza - moze
    ma rejestry uczniow, i dojdzie do chrztu.

    Ale religia chyba nie jest obowiazkowa, a na pewno starsi jej w szkole
    nie mieli.

    >To nie oni będą szukać a ty.

    Ja? Widze, ze nie rozumiesz - ja mowie, ze nie bylem ochrzczony, wiec
    nie moge przyniesc z parafii zadnego zaswiadczenia.

    To oni musza odszukac parafie, zeby stwierdzic "a ty antychryscie nie
    tylko ochrzczony byles, ale zone masz " :-)

    >Tam u nas panujący kościół wywalili kilkaset lat temu.
    >Więc nie ma co łaska

    Jak widac - jest.

    >ale niemniej niż czy obowiązującego zaswiadczenia
    >ze spowiedzi.

    >Z mojego punktu widzenia przesłanki mogą zaistnieć kiedy brak dzieci.
    >Ale teologiem nie jestem.

    Mnie sie tam wydaje, ze pierwszą przeslanką bedzie brak skonsumowania
    zwiazku ... ale trudno to udowodnic, jesli dzieci sa :-)

    Byc moze powodem moze byc tez to, ze jedna ze stron od poczatku nie
    chce splodzic dzieci.

    >Każdy inny przypadek to świadome wyjście do klienta w celu skasowania
    >jakiejś sumy.

    No ba, koscielny czy nie - adwokat swoje wezmie :-)

    J.

  • 30. Data: 2021-02-04 20:14:08
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-04 o 16:27, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ja? Widze, ze nie rozumiesz - ja mowie, ze nie bylem ochrzczony, wiec
    > nie moge przyniesc z parafii zadnego zaswiadczenia.

    No to nie zrozumiałem.

    > To oni musza odszukac parafie, zeby stwierdzic "a ty antychryscie nie
    > tylko ochrzczony byles, ale zone masz " :-)

    Nie muszą, zaproponują ci chrzest, komunię i bierzmowanie a na końcu
    ślub. Pytanie ile to będzie kosztowało. I na pewno każda pozycja musi
    się odbyć oddzielnie i w innym terminie. :-)

    > Jak widac - jest.

    Nie.
    To jest umowa biznesowa, to za tamto a nie co łaska ale nie mniej niż.

    > Mnie sie tam wydaje, ze pierwszą przeslanką bedzie brak skonsumowania
    > zwiazku ... ale trudno to udowodnic, jesli dzieci sa :-)

    Czyli źle ci się wydaje.

    > Byc moze powodem moze byc tez to, ze jedna ze stron od poczatku nie chce
    > splodzic dzieci.

    No chyba że już są. :-)

    > No ba, koscielny czy nie - adwokat swoje wezmie :-)

    Kuria weźmie, kuria.