  • 181. Data: 2009-07-13 12:31:46
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dziś dostałem takie oto pismo:
    http://miki.menek.one.pl/postanowienie1.jpg
    http://miki.menek.one.pl/postanowienie2.jpg
    Dochodzenie zostało umorzone i dalej będzie postępowanie o wykroczenie.
    Mam zatem pytania:
    1. Jeśli dobrze rozumiem przysługuje mi prawo ścigania z oskarżenia
    prywatnego (Art. 157. § 4 KK)?
    2. Jeśli chcę ścigać z oskarżenia prywatnego to mam pisać jakieś
    zażalenie na postanowienie prokuratora czy też muszę napisać nowy,
    osobny akt oskarżenia/doniesienie o popełnieniu przestępstwa/coś innego?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 182. Data: 2009-07-13 12:36:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mikołaj "Miki" Menke pisze:

    > 1. Jeśli dobrze rozumiem przysługuje mi prawo ścigania z oskarżenia
    > prywatnego (Art. 157. § 4 KK)?

    Nie.

    --
    @2009 Johnson

  • 183. Data: 2009-07-13 18:59:13
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 13.07.2009 14:36 użytkownik Johnson napisał :

    > Nie.

    A co jeżeli sprawca działał umyślnie? Moim zdaniem tak właśnie było. Czy
    wtedy jest inna kwalifikacja czynu i mogę złożyć zażalenie czy coś
    innego powinienem zrobić?

  • 184. Data: 2009-07-13 20:17:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:59:13 +0200, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

    > A co jeżeli sprawca działał umyślnie? Moim zdaniem tak właśnie było. Czy
    > wtedy jest inna kwalifikacja czynu i mogę złożyć zażalenie czy coś
    > innego powinienem zrobić?

    Jeżeli potrafisz udowodnić, że działał umyślnie i znajdziesz coś
    niepodważalnego na poparcie swoich słów. Bardzo wątpliwa sprawa.

    --
    best regards,
    scream

  • 185. Data: 2009-07-13 22:13:31
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 13.07.2009 22:17 użytkownik scream napisał :

    > Jeżeli potrafisz udowodnić, że działał umyślnie i znajdziesz coś
    > niepodważalnego na poparcie swoich słów. Bardzo wątpliwa sprawa.

    Niestety. :-( Udałoby się chyba tylko gdyby sam się do tego przyznał,
    albo gdyby powiedział o swoim zamiarze pasażerowi tuż przed potrąceniem,
    a ten potem to zeznał jako świadek. A tak to wybroni się jakkolwiek,
    chociaż sytuacja była oczywista.

  • 186. Data: 2009-09-15 10:41:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > albo gdyby powiedział o swoim zamiarze pasażerowi tuż przed potrąceniem,
    > a ten potem to zeznał jako świadek. A tak to wybroni się jakkolwiek,

    gdyby sytuacja byla oczywista to sprawa nie zostalaby umorzona

    Icek

  • 187. Data: 2009-09-15 11:58:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > gdyby sytuacja byla oczywista to sprawa nie zostalaby umorzona

    O, ludzka naiwności ;)

  • 188. Data: 2009-09-15 13:42:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > O, ludzka naiwności ;)

    ;)

    Wiesz, jak jest takie oczywiste to skladasz zazalenie. W takich kestiach jak
    udowadnianie zamiaru to trudna sprawa.

    Icek

  • 189. Data: 2009-09-15 17:12:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > ;)
    >
    > Wiesz, jak jest takie oczywiste to skladasz zazalenie.

    I sąd je odrzuca posiłkując się "doświadczeniem życiowym" - jak w tej
    sprawie, kiedy podejrzanego o poważną zbrodnię zwolnili, bo zeznał, że
    szczegóły zbrodni, które mógł znać tylko jako współuczestnik, poznał od
    jasnowidza...

  • 190. Data: 2009-09-16 09:25:13
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > sprawie, kiedy podejrzanego o poważną zbrodnię zwolnili, bo zeznał, że
    > szczegóły zbrodni, które mógł znać tylko jako współuczestnik, poznał od

    i w takich przypadkach zawsze przypomina mi sie dowcip:

    - jak zwracasz sie do prawnika z ilorazem inteligencji 70 ?
    - wysoki sadzie

    Icek