  • 1. Data: 2006-11-16 13:35:35
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Bart" <b...@g...com>

    witam wszystkich grupowiczow,
    chcialbym sie dowiedziec na ile wiazaca jest umowa o zakazie
    konkurencji przedstawiona mi przez mojego przyszlego pracodawce X w
    zwiazku z oddelegowaniem mnie do pracy w FIRMIE Y. Jej pierwszy punkt
    brzmi:
    "Pracownik zobowiazuje sie po ustaniu stosunku pracy nie prowadzic
    dzialalnosci konkurencyjnej w stosunku do dzialalnosci prowadzonej
    przez pracodawce. Za dzialalnosc konkrencyjna uwazane beda nastepujace
    czynnosci: prowadzenie przedsiebiorstwa we wlasnym imieniu lub za
    posrednictwem osoby trzeciej, pozostawanie w stosunku spolki
    prowadzacej zblizona dzialalnosc wobec pracodawcy, wystepowanie w
    charakterze agenta, pelnomocnika, czlonka organow zarzadzajacych lub
    nadzorujacych czy prokurenta podmiotow konkurencyjnych wobec Pracodawcy
    X, ktorzy swiadcza lub moga swiadczyc uslugi na rzecz FIRMY Y"

    Problem jest taki ze FIRMA Y jest olbrzymia firma i jak do tej pory nie
    znalazlem na rynku zadnej innej firmy (w zakresie mojej tematyki) ktora
    nie sprzedawalaby czegos do FIRMY Y. Czyli de facto po ustaniu stosunku
    pracy u pracodawcy X nie moge pojsc nigdzie indziej bo wlasciwie kazda
    firma na rynku jest w jakis sposob powiazana z FIRMA Y.
    bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.
    pozdrawiam
    box

  • 2. Data: 2006-11-16 14:46:02
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    I za to pracodawca musi płacić ci minimu 25% wynagrodzenia po ustaniu
    stosunku pracy przez okres określony w umowie.
    Umowę o zakazie konkurencji można też rozwiązać po ustaniu stosunku pracy i
    wtedy ty nie dostajesz odszkodowania i możesz prowadzić działalność
    konkurencyjną.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-11-16 17:35:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Bart wrote:
> [...]
    > pracy u pracodawcy X nie moge pojsc nigdzie indziej bo wlasciwie kazda
    > firma na rynku jest w jakis sposob powiazana z FIRMA Y.

    No i sam sobie odpowiedziałeś.

  • 4. Data: 2006-11-16 18:06:39
    Od: m...@g...com

    Paweł Sakowski wrote:

    > No i sam sobie odpowiedziałeś.

    Ja za odszkodowaniem 100% bym się zgodził. :) Zawsze co roczny urlop to
    roczny urlop.

    p. m.