  • 1. Data: 2007-06-29 19:31:47
    Temat: Umowa o prace a odpowiedzialność materialna
    Od: Kunio <k...@k...pl>

    witam, mam pytanie. Posiadam umowe od stycznia 2007 do czerwca 2007. Na
    umowie okreslone jest stanowisko specjalista ds itp. wysokosc pensji,
    etat i okres umowy. Jak wyglada sprawa odpowiedzialnosci materialnej za
    magazyn do ktorego klucze mialem ja oraz moj kolega z ktorym pracuje?
    Czy sama umowa o prace obliguje mnie do odpowiedzialnosci za magazyn czy
    taka odpowiedzialnosc wiąże sie z podpisywaniem zupelnie innego
    dokumentu niz umowa o prace?

  • 2. Data: 2007-06-29 19:35:12
    Temat: Re: Umowa o prace a odpowiedzialność materialna
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f63mjs$lv6$1@atlantis.news.tpi.pl Kunio
    <k...@k...pl> pisze:

> [...]
    > umowa o prace obliguje mnie do odpowiedzialnosci za magazyn czy taka
    > odpowiedzialnosc wiąże sie z podpisywaniem zupelnie innego dokumentu niz
    A jak interpretujesz w tym zakresie zapisy KP?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-06-29 20:27:59
    Od: Kunio <k...@k...pl>

    Jotte napisał(a):
    > A jak interpretujesz w tym zakresie zapisy KP?

    ano interpretuje to tak ze odpowiadam za magazyn i gdy bedzie czegos
    brakowalo, moge byc zmuszony oddac wysokosc 3 krotnej pensji.
    Wydawalo mi sie jednak ze odpowiedzialnosc materialna wiąze sie z
    podpisaniem umowy o odpowiedzialności...

  • 4. Data: 2007-06-29 21:03:58
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 22:27:59 +0200, Kunio napisał(a):

    > ano interpretuje to tak ze odpowiadam za magazyn i gdy bedzie czegos
    > brakowalo, moge byc zmuszony oddac wysokosc 3 krotnej pensji.

    No i bardzo dobrze to rozumiesz. Niczym nie różni się to od
    odpowiedzialności *każdego* pracownika za mienie pracodawcy.

    > Wydawalo
    > mi sie jednak ze odpowiedzialnosc materialna wiąze sie z podpisaniem
    > umowy o odpowiedzialności...

    Średnio dobrze Ci się wydawało. Tak mówi art. 125 par. 1 w zw. z art. 124
    par. 1 kp, czyli 1) umowa jest niezbędna do *wspólnej* odpowiedzialności
    kilku pracowników za powierzone mienie, zaś 2) ta odpowiedzialność jest
    do *pełnej wysokości* szkody.

    Natomiast Twoja odpowiedzialność może wynikać z art. 114 i nast. kp, a
    więc do 3 wynagrodzeń przy braku winy (art. 119 kp) lub do pełnej
    wysokości, jeśli szkoda została wyrządzona umyślnie (art. 122 kp).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 5. Data: 2007-06-29 22:23:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Natomiast Twoja odpowiedzialność może wynikać z art. 114 i nast. kp, a
    > więc do 3 wynagrodzeń przy braku winy (art. 119 kp)

    Przy braku winy to pracownik nie odpowiada (art. 114 kp). Zapewne
    chodziło o winę nieumyślną :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 6. Data: 2007-06-30 07:55:51
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 00:23:09 +0200, Johnson napisał(a):

    > Przy braku winy to pracownik nie odpowiada (art. 114 kp). Zapewne
    > chodziło o winę nieumyślną

    Si, chciałem oszczędzić parę bajtów ;-) Oczywiście chodziło o winę
    umyślną.

  • 7. Data: 2007-06-30 14:29:54
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

> [...]

    > Wydawalo mi sie jednak ze odpowiedzialnosc materialna wiąze sie z
    > podpisaniem umowy o odpowiedzialności...

    a jak to wygląda w przypadku gdy teren magazynów jest dodatkowo chroniony
    przez agentów ochrony, gdzie jeden agent zawsze asystuje przy
    ładowaniu/rozładowaniu samochodu i dodatkowo wyjeżdżający towar jest
    sprawdzany na bramie ? Kto wtedy odpowiada za brak ? magazynier ? czy
    ochrona ?

    potem np. nie zgadza się, 3 pudła np. ze sprzętem AGD wyjechały z magazynu
    bez papierów

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net