  • 11. Data: 2009-04-29 23:10:38
    Temat: Re: Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    news:057c2d2f-e1f3-4449-8141-1681b3c4b295@j18g2000pr
    m.googlegroups.com BK
    <b...@g...com> pisze:

    > Wyklady sie zwykle prowadzi na umowe o dzielo, chociazby z uwagi na
    > myk z dzielem autorskim i kosztami uzyskania dochodu.
    Przeprowadziłem znaczną ilość szkoleń, kursów i nadal je prowadzę.
    Ogromna większość oczywiście na umowę zlecenie.
    Były one zwykle rozbite na dwie części:
    - wygłoszenie wykładu (i tam właśnie te koszty i prawa autorskie 50%),
    - ćwiczenia.
    Moim zdaniem umowa o dzieło - jako umowa rezultatu - mówi: uczę i nauczę w
    określonym stopniu, co łatwo weryfikowalne.
    Umowa o dzieło zaś - jako umowa starannego działania - określa: uczę
    najlepiej jak się da, a jak ktoś się nie nauczył to trudno, może się nie
    nadawał, albo nie przyłożył.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2009-04-30 00:27:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > Umowa o dzieło zaś - jako umowa starannego działania - określa: uczę
    > najlepiej jak się da, a jak ktoś się nie nauczył to trudno, może się nie

    ale wracając do tematu.
    tam nie ma mowy o żadnym uczeniu
    tam jest mowa o przygotowaniu wykładu i jego wygłoszeniu.
    Nikt nikogo nie uczy.

    umowa o dzieło - umowa rezultatu - rezulat: przygotowany wykład. Dzieło
    przedstawione czyli wykład wygłoszony.
    (czytaj: bedę sie opierdalał ile się da, byleby studenci sie nie skarżyli)

    umowa o zlecenie - umowa starannego działania - będę prowadził wykład
    najlepiej jak się da.

    dlatego wykłady nigdy nie będą umową zleceniem.

  • 13. Data: 2009-04-30 08:49:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 19:27:26 -0500, witek napisał(a):

    > tam nie ma mowy o żadnym uczeniu
    > tam jest mowa o przygotowaniu wykładu i jego wygłoszeniu.
    > Nikt nikogo nie uczy.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Czytałeś pierwszy post?

  • 14. Data: 2009-04-30 14:22:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Czytałeś pierwszy post?

    Czytałem.
    I uważasz, że to jest w treści umowy?
    Bo ja uważam, że to jest co jej się wydaje, że ma robić, a nie to co
    jest w umowie, że ma robić.
    Jak ktoś podpisuje umowę o dzieło, a nie zlecenie na prowadzenie zajęć
    to wie co robi.