  • 1. Data: 2008-04-06 14:21:04
    Temat: Umowa najmu - 3 wynajmujących - jedna czy trzy umowy?
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl>

    Witam!

    Muszę przygotować umowę najmu mieszkania, większość będzie standardowa,
    czyli tak jak we wzorach dostępnych w internecie, jednak umowa ma być
    zawarta z trzeba osobami wspólnie wynajmującymi dany lokal. Jak najlepiej
    taką umowę ułożyć? - nie znalazłem żadnych przykładów - wszędzie jest jeden
    wynajmujący.

    gonzo_102

  • 2. Data: 2008-04-06 16:52:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    gonzo_102 pisze:
> [...]
    > taką umowę ułożyć? - nie znalazłem żadnych przykładów - wszędzie jest jeden

    Zamiast jednego, bedzie trzech.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-04-06 18:51:42
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik Mithos napisał:

    > Zamiast jednego, bedzie trzech.

    warto pomyslec, czy tej umowy nie bedziecie co jakis czas
    aneksowac/zmieniac/wypowiadac w zwiazku z tym, ze np jedna z trzech osob
    zrezygnuje po jakims czasie. dlatego imho lepiej trzy osobne umowy.

    pozdr

  • 4. Data: 2008-04-06 19:38:48
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    dante pisze:
    > warto pomyslec, czy tej umowy nie bedziecie co jakis czas
    > aneksowac/zmieniac/wypowiadac w zwiazku z tym, ze np jedna z trzech osob
    > zrezygnuje po jakims czasie. dlatego imho lepiej trzy osobne umowy.

    Przy trzech osobnych umowach można zostać z tylko jednym lokatorem, ergo
    tracić 2/3 czynszu. Wygodniej zrobić jedną, a jak ktoś się chce
    wyprowadzić - albo cała trójka zrywa, albo aneks za obopólną zgodą na
    zmianę jednego lokatora.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 5. Data: 2008-04-08 07:43:29
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał
> [...]
    > tracić 2/3 czynszu. Wygodniej zrobić jedną, a jak ktoś się chce
    > wyprowadzić - albo cała trójka zrywa, albo aneks za obopólną zgodą na

    IMO Przy jednej można wprowadzić "odpowiedzialność solidarną" (a może nawet
    domyślnie ona jest), czyli jak jeden nie zapłaci to mozna ściągnąć z dwójki
    pozostałych zaległość tamtego (niech potem sobie sami dochodzą - tzw.
    regres)