  • 11. Data: 2009-09-13 14:12:22
    Temat: Re: Umowa a zmiana nazwy firmy
    Od: Mark II <g...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Mark II" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A Internet masz nadal? Korzystasz z niego? No i skoro zmieniło Cię nie
    > poinformowali, to skąd wiesz, że zmieniło się konto? Co to jest "osoba
    > prawna, reprezentująca firmę"? Przedsiębiorca, przedstawiciel handlowy?

    Firmą kieruje człowiek (homo sapiens) - jak kazdy ma imie i nazwisko.
    Nie rozumiem zdziwienia.
    Zmienilo sie konto bo co m-c listownie dostaje wypelniony przekaz
    pocztowy z nr rachunku.
    Mimo ze w nazwie firmy zmieniła sie jedna litera to jest to nowa firma,
    swiadczaca te same uslugi. Umowe mam z firma ze stara nazwa.
    Po to sie pytam o to bo chce renegocjowac warunki umowy. A nawet
    rozwiazac pzred czasem ale tak by nie placic kary.

  • 12. Data: 2009-09-13 17:07:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 13 wrzesień 2009 16:12
    (autor Mark II
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8iuke$ole$1@inews.gazeta.pl>):

    > Firmą kieruje człowiek (homo sapiens) - jak kazdy ma imie i nazwisko.
    > Nie rozumiem zdziwienia.

    Bo nie rozumiesz zasad. Są do wyboru:

    a) Działalność gospodarcza osoby fizycznej. Jej firmą jest wtedy imię i
    nazwisko osoby fizycznej + dobrowolny dodatek ,,humorystyczny''. W takim
    przypadku podpisałeś umowę z osobą fizyczną będącą przedsiębiorcą i jeżeli
    zmieniło się imię i nazwisko to jest to inny podmiot gospodarczy. Ciebie
    nadal obowiązuje umowa z poprzednim podmiotem. W całym tym burdelu nie ma
    ani kawałka osoby prawnej, którą gdzieś tu wplatasz.

    b) spółka cywilna/jawna - bardzo podobnie jak wyżej.

    c) spółka zoo, o! Tu jest osoba prawna i mogą się zmienić właściciele.

    d) spółka akcyjna, o! tu właściciele mogą się zmieniać co chwilę :D

    e) inne, chwilowo pomińmy.

    Generalnie z tego co piszesz, chodzi Ci o (a), ale zamieszałeś z osobami
    prawnymi oraz z ,,firmami''. Skoro zmieniła się firma, musicie podpisać
    nową umowę. Natomiast ciebie obowiązuje umowa z poprzednim przedsiębiorcą i
    jemu płacisz na starych warunkach, a on ma zapewnić Ci usługi zgodnie z
    umową, lub ją wypowiedzieć zgodnie z umową.

    > Zmienilo sie konto bo co m-c  listownie dostaje wypelniony przekaz
    > pocztowy z nr rachunku.

    Jeżeli poza numerem rachunku zmienił się odbiorca, to możesz to olać i
    powinieneś płacić poprzedniemu odbiorcy. Skoro jednak usługa jest nadal
    świadczona, to oczywiście nie możesz zerwać umowy przed czasem bez kar z
    umowy.

> [...]
    > Po to sie pytam o to bo chce renegocjowac warunki umowy. A nawet
    > rozwiazac pzred czasem ale tak by nie placic kary.

    Nie możesz. Nowy przedsiębiorca na zlecenie starego świadczy Ci usługi tak
    jak trzeba (rozliczenia stary-nowy Cię nie interesują). No chyba że w
    umowie było, że stary zobowiązuje się OSOBIŚCIE, ale nie sądzę.

    W każdym razie, w żadnym wypadku MSZ nie powinieneś płacić nowemu
    przedsiębiorcy.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 13. Data: 2009-09-13 20:18:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Firmą kieruje człowiek (homo sapiens) - jak kazdy ma imie i nazwisko. Nie
    > rozumiem zdziwienia.

    Osoba prawna to twór wirtualny, na przykąłd spółka cywilna. W odróżnieniu
    od osoby fizycznej,c zyli człowieka.

    > Zmienilo sie konto bo co m-c listownie dostaje wypelniony przekaz
    > pocztowy z nr rachunku.

    A jakie konto masz w umowie? Bo ja bym podchodził ostrożnie do takeij
    zmiany konta. Skąd wiesz, że przekaz pochodzi z firmy, która świadczy Ci
    usługi?

    > Mimo ze w nazwie firmy zmieniła sie jedna litera to jest to nowa firma,
    > swiadczaca te same uslugi. Umowe mam z firma ze stara nazwa.

    Zaczął bym od zarządania wyjaśnień od firmy, z którą masz podpisana umowę.
    To ona powinna Cię ewentualnie powiadomić o zmianie.

    > Po to sie pytam o to bo chce renegocjowac warunki umowy. A nawet
    > rozwiazac pzred czasem ale tak by nie placic kary.

    To zależy, w jaki sposób nowy przedsiębiorca wszedł w rolę starego. Ale
    raczej co do zasady stary mógł dokonać cesji praw na osobę trzecią i umową
    dotąd obowiązującą jesteś związany.

  • 14. Data: 2009-09-14 05:50:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:18:33 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Osoba prawna to twór wirtualny, na przykąłd spółka cywilna. W
    > odróżnieniu od osoby fizycznej,c zyli człowieka.

    Wybrałeś bardzo zły przykład. Akurat spółka cywilna nie jest osobą prawną.

  • 15. Data: 2009-09-14 21:39:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wybrałeś bardzo zły przykład. Akurat spółka cywilna nie jest osobą
    > prawną.

    Masz rację. Spółka z oo, akcyjna. Spółka cywilna w ogóle nie jest osobą.
    Jakoś nie pomyślałem, a chciałem mu obrazowo wyjaśnić, o co chodzi. Ale
    masz oczywiście rację.