  • 31. Data: 2024-07-01 19:54:18
    Temat: Re: Ukraincy wypie....ac !
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O ile wiem, to takiego w ogóle nie ma.

    Wiemy. Kulsonariatu tez u was nie ma:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-07-02 00:06:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > popularne imię i nazwisko, to bywa, że PESEL wywala kilkadziesiąt albo
    > więcej osób. Znam dokąłdnie jedną u nas mieszkająca kobietę, która jest
    > jedna w PESEL i mamy masę pomocy prawnych, bo akurat jej imię i nazwisko
    > było używane w oszustwach i za każdym razem pytamy, czy to nie ona. mamy
    > gotowy protokół i bywa, ze okazyjnie się ją wydzwania i gdzieś na
    > mieście łapie, by podpisała. Dziecko z przedszkola niedaleko nas akurat
    > odbiera. N jej personalia, ale zupełnie innym PESEL założono serię
    > rachunków bankowych gdzieś z drugiej strony Polski.

    Przypadek czy z jakiś powodów do takiego oszustwa takie niepowtarzalne
    nazwisko i imię lepiej się nadaje?

    Robert

  • 33. Data: 2024-07-02 04:13:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pisaeś na usenecie, żeby zawęzić do jednego bądź dwóch osób z innych źródeł.
    >
    > Oczywiście zakładając że podajesz prawdziwe dane.

    No własnie trik polega na tym, że nie wiesz czy podaję, a jesli się
    postaram, nie będziesz wiedział. W najlepszym wypadku musiałbyś mnie
    poprofilować na poziomie np. wiedzy merytorycznej (jesli są takie dane).
    Jesli sam nie jesteś specjalistą, to będzie to wymagało albo dużo czasu
    albo pieniędzy, albo w ogóle nie będzie wykonalne.

    Z tym, że to wszystko jest poniekąd rzecz wtórna, bo w pierwszym rzędzie
    istotne jest oszacowanie, udostępnienie jakich informacji może wyrządzić
    szkodę, oraz, czego trzeba (w szerokim zakresie włączając profilowanie
    "napastnika) żeby takie informacje mógł ktoś skutecznie wykorzystać.

    A jak się już oszacuje, to zwykle wychodzi, że znajomość tego nazwiska i
    imienia ma niewielkie znaczenie. Ogólnie jedyny powód, dla którego można
    unikać podawania, to "dla świętego spokoju".

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2024-07-02 04:22:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Może wszystko. Ja po prostu mama takie spostrzeżenie, ze osoby
    > podpisujące się imieniem i nazwiskiem (nie wiem czyim) przeważnie w
    > mojej ocenie piszą bardziej merytorycznie.

    Merytorycznie to niekoniecznie, tzn., po pseudonimami tez często piszą
    bardzo merytorycznie. Bardziej, ujmę to tak, mają mniejsze tendencje do
    leczenia publicznie różnych kompleksów :) Ale, ponownie, specyfika
    polskiego Usenetu jest taka, że jak ktos tu juz jest obecny, szczególnie
    dłuższy czas, to jednak jakiś akceptowalny poziom zwykle reprezentuje.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2024-07-02 06:17:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No własnie trik polega na tym, że nie wiesz czy podaję,

    Na potrzeby dyskusji zakladamy że tak. Inaczej takie lewe dane to jak
    nick albo wręcz kradzież tożsamości.
    > A jak się już oszacuje, to zwykle wychodzi, że znajomość tego nazwiska i
    > imienia ma niewielkie znaczenie. Ogólnie jedyny powód, dla którego można
    > unikać podawania, to "dla świętego spokoju".

    W mojej ocenie jednak o wiele łatwiej kogoś znaleźć jak masz jego dane
    osobowe a nie zmyślony nick. Po nicku penie też się da.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-07-02 10:28:46
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mocno przesadziłeś ;-))
    Ale po odpowiednim nakarmieniu filtrów w czytniku osiągamy swój własny świat.

    -----

  • 37. Data: 2024-07-02 12:32:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jul 2024 19:04:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > U mnie w mieście jest nas co najmniej dwóch. Jeśli ktoś ma bardziej
    > popularne imię i nazwisko, to bywa, że PESEL wywala kilkadziesiąt albo
    > więcej osób.

    Z jednego miasta?

    Kowalskich jest 68 tys Polek i 67 tys Polaków.

    > Znam dokąłdnie jedną u nas mieszkająca kobietę, która jest
    > jedna w PESEL i mamy masę pomocy prawnych, bo akurat jej imię i nazwisko
    > było używane w oszustwach i za każdym razem pytamy, czy to nie ona. mamy

    Tylko imię i nazwisko?

    > gotowy protokół i bywa, ze okazyjnie się ją wydzwania i gdzieś na
    > mieście łapie, by podpisała.

    Co się stało, nie mozna odesłać petenta do sądu cywilnego ? :-P

    > Dziecko z przedszkola niedaleko nas akurat
    > odbiera. N jej personalia, ale zupełnie innym PESEL założono serię
    > rachunków bankowych gdzieś z drugiej strony Polski.

    No to po co jej d* zawracacie?.
    Szukajcie po numerze :-)

    J.

  • 38. Data: 2024-07-02 21:18:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przypadek czy z jakiś powodów do takiego oszustwa takie niepowtarzalne
    > nazwisko i imię lepiej się nadaje?

    Moim zdaniem przypadek.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2024-07-02 21:21:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 12:32, J.F pisze:

    > Z jednego miasta?
    > Kowalskich jest 68 tys Polek i 67 tys Polaków.

    Ale nie każdy się Kowalski nazywa.

    > Tylko imię i nazwisko?

    Tak.

    > Co się stało, nie mozna odesłać petenta do sądu cywilnego ? :-P

    Żeby sąd ją przesłuchiwał?

    > No to po co jej d* zawracacie?.
    > Szukajcie po numerze :-)

    Butów?