  • 11. Data: 2021-06-20 22:13:12
    Temat: Re: Ujawnienie danych internauty z forum
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.06.20 o 07:53, Henryk Hajdan pisze:

    > Może hostingodawca ma obowiązek ujawnić dane ?

    Hostingodawcą jest firma spółka z grupy AGORA, pewnie mają swoją
    serwerownię w siedzibie koncernu.

  • 12. Data: 2021-06-21 01:10:17
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-06-20 o 21:42, Shrek pisze:

    > No czytałem - ale nie ma tam nic że znieważyli. Ponoć ostro się
    > wypowiedzieli i tyle. Sąd przecież ich nie skazał, więc są niewinni:P
    > Mniej więcej tak jak połowa pisich aparatczyków gdzie postepowania
    > ziobrokuratura utrąca lub p.o.rezydent ułaskawia od sądu:P

    Jeśli prokuratura wszczęła postępowanie to uznała że nadprokuratora
    jednak obrazili i potrzebowała danych aby go oskarżyć.
    Ale sąd miał inne zdanie. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2021-06-21 02:17:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-20, Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    -dostanie-danych-czytelnikow-wyborcza-wygrala.html

> [...]
    > 2.Dziennikarz ma obowiązek zachowania w tajemnicy:
    > 1)danych umożliwiających identyfikację autora materiału prasowego, listu
    > do redakcji lub innego materiału o tym charakterze, jak również innych
    > osób udzielających informacjiopublikowanych albo przekazanych do
    > opublikowania, jeżeli osoby te zastrzegły nieujawnianie powyższych danych;
    > 2)wszelkich informacji, których ujawnienie mogłoby naruszać
    > chronione prawem interesy osób trzecich.
    > 3.Obowiązek, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również innych
    > osób zatrudnionych w redakcjach, wydawnictwach prasowych i innych

    Ad art. 15, bardzo wątpię aby wpis na forum w dyskusji pod art. prasowym
    był art. prasowym.

    Ad art. 5, tylko jeśli przyjmiemy interpretację opartą na literze tego
    przepisu ale już nie na duchu Ustawy. Nie widzę tu osób udzielających
    prasie informacji, a jedynie dyskutantów wyrażających swoje opinie pod
    prasowym art. Problem w tym, że tak jak rozumiem intencje sędziego o
    potrzebie ochrony takich wypowiedzi, gdzie działania prokuratury klarownie
    wydają się mieć za cel zastraszenie forumowiczów, to nie jestem pewien
    czy to dobra droga.

    Tam była też wzmianka, że prokuratura chciała "hurtem" ujawnienia wielu
    danych bez konkretnego uzasadnienia z jakiego powodu, kto. Nie można
    było pójść po tej lini?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2021-06-21 02:21:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Takie już zadanie radców prawnych, żeby robić kurwę z logiki.

    Ale to się będzie mścić np. poprzez ogólne zepsienie sądów i będzie
    dostarczać argumentów o potrzebie ziobrowizacji tych ostatnich.

    To jest ten problem, który juz dyskutowalismy przy różnych okazjach, jak
    się będziemy zachowywać jak oni, to co nas od nich odróżni?
    No ale może tu warto, aby chronić forumowiczów.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-06-21 06:23:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to się będzie mścić np. poprzez ogólne zepsienie sądów

    Przecież to się odbywa przy każdym procesie. Zadaniem prawników jednej
    strony jest przekonać sąd, że druga się myli. Jak to u prawników
    najczęściej odbywa się to przez robienie kurwy z logiki:P.

    > i będzie
    > dostarczać argumentów o potrzebie ziobrowizacji tych ostatnich.

    To znaczy, że jakby nie prawnicy gazety, to ziobro by odpuścił? No to
    sam rozumiesz...

    > To jest ten problem, który juz dyskutowalismy przy różnych okazjach, jak
    > się będziemy zachowywać jak oni, to co nas od nich odróżni?

    We didn't start the fire. Wbrew powszechnym opiniom nie ma obowiązku
    nastawiania drugiego policzka a jest to nawet taktyka szkodliwa. A
    sprzętanie po pisie odbędzie się w tym samym trybie co sam pis (bez
    żadnego trybu - szkoda, ale nie ma innego wyjścia).

    > No ale może tu warto, aby chronić forumowiczów.

    Z władzą łamiącą prawo należy walczyć w sądzie zawsze.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-06-21 06:30:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2021 o 01:10, RadoslawF pisze:

    > Jeśli prokuratura wszczęła postępowanie to uznała że nadprokuratora
    > jednak obrazili i potrzebowała danych aby go oskarżyć.
    > Ale sąd miał inne zdanie.  :-)

    Ale o tym czy ktoś jest winny decyduje póki co sąd a nie zdanie
    zerokuratora. Sąd spuścił zerokuratora na drzewo więc są niewinni:P

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-06-21 06:45:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Jeśli prokuratura wszczęła postępowanie to uznała że nadprokuratora
    > jednak obrazili i potrzebowała danych aby go oskarżyć.
    > Ale sąd miał inne zdanie. :-)

    W języku obijania sobie dupy blachą: prokuratura uznała że są znaczące
    szanse na to że przedstawi (sądowi) akt oskarżenia. Jak dostaną dane
    osobowe to może się okazać że "sprawca" ma żółte papiery albo jest z
    Górnej Wolty (z rakietami lub bez) i postawienie oskarżenia się nie
    opłaca bo będzie stratą czasu.

    Chociaż mi się zdarzało "odnieść wrażenie" że niektóre śledztwa były
    szykaną samą w sobie nawet bez wieloletniego aresztu wydobywczego
    a Ziobro nie był do tego niezbędny.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2021-06-21 15:57:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej tak, jak się umówią - przy jakimś stole czy na jakimś cmentarzu.

    -----

  • 19. Data: 2021-06-21 16:06:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > potrzebie ochrony takich wypowiedzi, gdzie działania prokuratury klarownie
    > wydają się mieć za cel zastraszenie forumowiczów, to nie jestem pewien

    Moim zdaniem, niektóre obecne wyroki są wynikiem jakiegoś konfliktu
    pomiędzy władzą sądowniczą, a wykonawczą. Boję się, że sytuacja już
    dawno wymknęła się spod kontroli i niektóre z orzeczeń nie mają
    absolutnie nic wspólnego z prawem, o sprawiedliwości nie wspominając.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-06-21 17:03:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2021 o 15:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Raczej tak, jak się umówią - przy jakimś stole czy na jakimś cmentarzu.

    Pożyjemy zobaczymy. Nie sądzę żeby ktoś się jeszcze układał z
    kaczelnikem. Wielu popełniło ten błąd i widać, że rację miał radek. I
    jeśli znajdzie się siła polityczna zdolna przejąć władzę, to nikt
    rozsądny się z pisem nie będzie układał. Uprzedzając pytania co będzie
    jak się kaczelnik przekręci, to należy założyć że jego następca będzie
    raczej gorszy pod tym względem. Uprzedzając następne pytanie - kukiz nie
    jest ani rozsądny anie nie jest zdolny do przejecia władzy.

    --
    Shrek