  • 1. Data: 2008-08-15 14:53:46
    Temat: Udostepnienie danych konta bankowego prokuraturze
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    Witam,

    Czy to prawda ze dane posiadacza konta bankowego w/g prawa bankowego
    mozna udzielic na wniosek sadu/prokuratury tylko w przypadku toczenia
    sie przeciwko posiadacza tego rachunku postepowania karnego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-15 16:06:48
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 15 Sie, 16:53, Wornet <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > mozna udzielic na wniosek sadu/prokuratury tylko w przypadku toczenia
    > sie przeciwko posiadacza tego rachunku postepowania karnego?

    ale jakie dane posiadacza ?

    jeśli mówimy o historii operacji bankowych to wystarczy, że Urząd
    Skarbowy wystąpi z taki wnioskiem

    i też w sprawach cywilnych zdarza się uchylić tajemnice bankową

  • 3. Data: 2008-08-15 16:32:06
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    > ale jakie dane posiadacza ?

    Dane personalne.

    > jeśli mówimy o historii operacji bankowych to wystarczy, że Urząd
    > Skarbowy wystąpi z taki wnioskiem

    Ale ja pisze o prokuraturze a nie od US.

    > i też w sprawach cywilnych zdarza się uchylić tajemnice bankową

    Na czyj wniosek?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-15 16:51:40
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 15 Sie, 18:32, Wornet <w...@w...pl> wrote:

    > Dane personalne.

    > Ale ja pisze o prokuraturze a nie od US.

    > Na czyj wniosek?
    >
    > Pozdrawiam

    ale co do znaczy dane personalne ?
    chodzi o to żeby po numerze konta ustalić jego właściciela ?

    sąd wydaje postanowienie w kwestii uchylenia tajemnicy bankowej
    a wniosek taki może złożyć każda strona bądź Sędzia sam wystąpi z
    inicjatywą

  • 5. Data: 2008-08-15 17:25:13
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    > sąd wydaje postanowienie w kwestii uchylenia tajemnicy bankowej
    > a wniosek taki może złożyć każda strona bądź Sędzia sam wystąpi z
    > inicjatywą

    A prokurator?

    Pozdr

  • 6. Data: 2008-08-15 18:46:17
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 15 Sie, 19:25, Wornet <w...@w...pl> wrote:

    > A prokurator?
    >
    > Pozdr

    ale nadal nie wiem co ma zrobić ten prokurator

    po numerze konta ustalić jego właściciela ?

  • 7. Data: 2008-08-15 20:46:24
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    > po numerze konta ustalić jego właściciela ?

    Tak i chodzi mi o podstawe prawna.

    Pozdr

  • 8. Data: 2008-08-15 22:12:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wornet" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to prawda ze dane posiadacza konta bankowego w/g prawa bankowego
    > mozna udzielic na wniosek sadu/prokuratury tylko w przypadku toczenia sie
    > przeciwko posiadacza tego rachunku postepowania karnego?

    Nie jest to prawda. W Ustawie o Policji przykładowo masz również furtkę do
    uzyskania przez Policję tych danych bez potrzeby wszczęcia postępowania.
    tyle, ze wówczas zgodę daje sąd.

  • 9. Data: 2008-08-16 07:13:01
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    Wornet wrote:

    >podstawe prawna.
    art.105 Prawa bankowego

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-08-16 20:29:01
    Od: "TomTom" <t...@i...pl>

    Miałem taką sytuację że jeden typek na allegro zamiast mnie wysyłał swój nr.
    rachunku do wpłaty po wygranej licytacji, o czym poinformował mnie kupujący.
    Sprawa trafiła na policję i gościu dostał 2 lata w zawiasach do 5. Chodziło
    o 400 zł. Oczywiście bank udostępnił prokuraturze dane właściciela konta.