eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUbezpieczenie domu w Commercial Union pomóżcie, bo czuję się oszukany › Ubezpieczenie domu w Commercial Union pomóżcie, bo czuję się oszukany
    From: "galind" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezpieczenie domu w Commercial Union pomóżcie, bo czuję się oszukany
    Date: Wed, 25 Aug 2004 09:40:45 +0200

    Witam !

    2 lata temu ubezpieczyłem w CU dom. W tym nieruchomosci domowe na kwotę
    powiedzmy 10000 zł (dane przykładowe). Pewnego dnia miałem szkodę,
    uszkodzeniu uległo większość sprzętu elektrycznego. Powód : przepięcie w
    sieci po uderzeniu pioruna. W umowie pisze, że ubezpieczenie odpowiada za
    sprzęt typu RTV tylko do kwoty 40 % ubezpeiczenia. A więc do 4 tys zł.
    Naprawiłem swoje graty i wyszło mi, że roszczenie opiewa na kwotę 4030 zł.
    Firma CU praktycznie wszystko uznała, z tym, że jak stwierdzili dom był
    niedoubezpieczony (jak twierdzą, bo skoro naprawa kosztowała ok. 4000 zł
    (w tym policzone kupno nowego sprzętu - nienaprawialnego) to znaczy, że
    nieruchomosci domowe są rzędu 20000 zł. I zastosowali współczynnik
    korekcyjny i roszczenie pomnożyli przez 10000/20000. Zatem dali połowę. Na
    jakiej podstawie mogli określić, że moje ruchomosci tyle są warte, a nie
    np. 50000 zł ? Wtedy mogli by dać tylko 1/5 odszkodowania. Dlaczego
    dopiero po 2 latach płacenia składek okazuje sie, że towarzystwo ma
    zastrzeżenia do sformułowania polisy ? Taka totalna awaria zdarza sie
    raczej rzadko, przeważnie pada jeden sprzęt na raz. Wtedy nie byłoby
    takiej sprawy. Odpowiadaliby na mała kwote, skałdki płącę duze, wieć
    byłoby ok. dla nich. Co o tym sądzicie, i czy jest szansa wygrać z nimi i
    zarządać odszkodowania w pełnej kwocie ? Oczywiście poodejmowali jeszcze
    po 100 zł z tytułu udziału własnego i innych pierduł.
    Druga sprawa. Jest wieża, która składa sie z amplitunera i CD i kolumn i
    stanowi integralną całość, choc jest w tzw. klockach. Uszkodzeniu uległ
    amplituner i nie ma możliwości naprawy go. Do kompletu dokupiony był
    magnetofon współpracujacy z wieża i posiadajacy identyczny design. Teraz
    po awarii wieża nie nadaje sie do niczego, mimo, ze magnetofon jest dobry
    i CD jest dobry. Nie mozna kupić samego amplitunera w handlu. Tylko zestaw
    wieżowy. Nie ma wieży o identycznym typie. Jest dostępna o identycznych
    parametrach ale po face liftingu ze zmienionym panelem czołowym (po prostu
    inaczej wyglada). Chciałem, aby wzieli sobie uszkodzoną wieżę
    (amplituner+CD+amgnet) zaś oddali na kupno nowej uwaga ! wraz z
    magnetofonem nowym, pasujacym do nowej reszty. Nową wieżę uznali,
    magnetofonu nie, bo "magnetofon nie jest uszkodzony". Pozostaje mi mieć
    nową wiezę i dopiety do niej inaczej wygladajacy magnetofon
    (dotychczasowy). Pytanko, czy moge upierać się, że jednak chcę mieć wieżę
    jednolitą i niech zapłacą za magnetofon.
    To jest już druga likwidacja szkody w CU, pierwszej nie uznali, bo podobno
    wiatr był za mały (gdy wyrwało drzwi w domu), odpuściłęm, teraz z
    roszczenia 4000 zł chcą wypłacic tylko 1400 zł. Tego juz nie odpuszczę.
    Mam wrażenie, że jak płacic wysokie składki to jesteś cacy i firma
    cudowana, a jak sie coś stanie to siada sobie facet z CU i kombinuje jak
    oskubać klienta i za cholerę nie dać mu pełnego odszkodowania. Zaczynam
    poważnie zastanawać sie nad zerwaniem umów z tą firmą, cała moja rodzina
    jest ubezpieczona na życie w CU, II i III filar. Skoro nie są powazni i
    godni zaufania w tak błachych sprawach, to jak sie zachowaja, gdy moja
    żonka (odpukać) bedzie chciała odszkodaowania po mnie :-(

    Polisy i ubezpieczenia domu na 100 % nie przedłużę. Ew. poszukam innej
    godnej zaufania frmy. Tylko, czy taka gdzieś jest...

    Galind