  • Data: 2007-09-01 05:54:31
    Temat: US a darowizna
    Od: "strzeli" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mam taki problem: 4 lata temu mój dziadek zakupil po preferencyjnych
    warunkach (bodajrze za 5% wartości) mieszkanie. Mieszkanie jest jego,
    własnościowe.
    Nastepnie został sporzadzony dokument darowizny, zostałem włascicielem
    mieszkania z klauzula ze mam tam "utzymywac" dziadka do jego smierci.
    Dziadek zmarl w marcu br.

    Ku mujemu zdziwieniu dostalem wczoraj pismo z urzedu skarbowego ze w mojej
    sprawie zostal rozpoczety proces wyjasniajaco- sprawdzajacy. Mam pojawic sie
    w US i pokazac akt zameldowania:|?? Mam 22 lata jestem zameldowany pod innym
    adresem, mieszkam z rodzicami. Prawo chyba nie nakazuje meldowania sie w
    mieszkaniach ktore sie dostaje w darowiznie? Jestem prawnym wlascicielem,
    mam akt darownizny, notarialny, ksiege wieczysta. Czy to im nie wystarcza !

    A moze w tej "promocji" gdzie sie kupowalo mieszkania za kilka procent
    wartosci jest jakis przepis ze nalezy owe mieszkanie hmm zameldowac? hmmm no
    sam nie wiem, wiem ze jest przepis ze przez 5 lat nie moge mieszkania
    sprzedac i tego sie oczywiscie trzymam;-) minely dopiero 4 lata, mieszkania
    nawet nie wynajmuje nikomu, stoi puste!!

    Prosze o pomoc, wyjasnienie, porade co mam mowic ludziom w US?? A moze w
    trybie expresowym meldowac sie w tym mieszkani??

    Z gory dziekuje za pomoc.

    z poważaniem
    Łukasz