  • 1. Data: 2002-07-19 11:41:10
    Temat: UMOWA O DZIEŁO - PILNE !!!
    Od: "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl>

    mam pytanie odnoscie umowy cywilnoprawnej "o dzielo"
    w trakcie studiowania zapisow odnosnie w/w natknalem sie na szereg niejasnosci ktore
    chcialbym wyjasnic, mianowicie :
    wszedzie pojawia sie zapis : "zaplata nastepuje na podstawie faktury od Przyjmujacego
    zamowienie" ...
    czyli w jaki sposob osoba fizyczna nie majaca dzialalnosci moze wystawic fakture vat
    ??? o co tu chodzi ?

    po2.
    koszty uzyskania przychodu.
    kiedy dokladnie mozna zastosowac zapis o 50% kosztach ? czy musza byc na to jakies
    papiery ( czy jest taki wymog ustawy ) ??
    bo zastanawiam sie czy informatyk moze pracowac z 50 % kosztami a jaesli tak jakie
    niby zaswiadczenie jest wymagane ze on akurat podlego pod ten zapis

    po3.
    jakie sa plusy dla firmy z faktu ze osoba z zewnatrz bedzie pracowac na umowe o
    dzielo ? czy firma ( Zamawiajacy ) rowniez ma jakies profity jak Przyjmujacy
    Zamowienie ?

    prosze o wyjasnienie tych kwesti,
    pozdrawiam
    coolio

  • 2. Data: 2002-07-19 12:47:17
    Temat: Re: UMOWA O DZIEŁO - PILNE !!!
    Od: "Piku" <p...@i...pl>

    Witaj,

    Użytkownik "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo zastanawiam sie czy informatyk moze pracowac z 50 % kosztami a jaesli
    tak jakie niby zaswiadczenie jest wymagane ze on akurat podlego pod ten

    By mówic o kosztach u 50% musi nastąpić przeniesienia autorskich praw
    majątkowych na Zamawiającego w innym przypadku (bez przeniesienia praw)
    koszty uzyskania wynoszą 20%.

> [...]
    > jakie sa plusy dla firmy z faktu ze osoba z zewnatrz bedzie pracowac na
    umowe o dzielo ? czy firma ( Zamawiajacy ) rowniez ma jakies profity jak

    Tak, może rozporządzać twoim programem na polach działalności określonych w
    umowie (sprzedawać, rozpowszechniać za darmo itp. także go modyfikować).
    Firma nie musi płacić ubezpieczenia (chyba)

    > prosze o wyjasnienie tych kwesti,
    > pozdrawiam
    > coolio

    Niech mnie ktoś poprawie jeśli się myle.

    Piku

  • 3. Data: 2002-07-19 15:08:41
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

> [...]
    Przyjmujacego zamowienie" ...
    > czyli w jaki sposob osoba fizyczna nie majaca dzialalnosci moze wystawic
    Ale zauwaz, ze nie ma tu mowy o "Fakturze VAT", jest o "Fakturze". Po prostu
    inna
    nazwa dla rachunku, ktory Ty - jako wykonujacy prace - przedstawiasz
    parcodawcy.

> [...]
    > bo zastanawiam sie czy informatyk moze pracowac z 50 % kosztami a jaesli
    tak jakie niby zaswiadczenie jest wymagane ze on akurat podlego pod ten

    Ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych, art. 22, ust. 9, pkt 3:

    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się w następującej
    wysokości w stosunku do uzyskanego przychodu:
    3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    rozporządzania przez nich tymi prawami - 50%, z tym że koszty te oblicza się
    od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu
    składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie
    chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę
    wymiaru stanowi ten przychód,

    Zadne zawiadczenie nie jest potrzebna, to kwestia interpretacji przepisow
    przez pracodawce.

    > jakie sa plusy dla firmy z faktu ze osoba z zewnatrz bedzie pracowac na
    umowe o dzielo ? czy firma ( Zamawiajacy ) rowniez ma jakies profity jak
    Przyjmujacy
    > Zamowienie ?

    Najistotniejszy zysk dla jednej i dla drugiej strony jest taki,
    ze nie trzeba placic skladek na ubezpieczenia.

    Michal Letowski

  • 4. Data: 2002-07-20 05:54:54
    Od: "Monika i Gregory" <m...@w...pl.x>

    Polecam stronę: www.infor.pl