  • 11. Data: 2005-04-20 17:52:28
    Temat: Re: Trzeba zaplacic oplate dodatkowa, czy nie?
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jedna rada, którą nauczyłem się obcując ze spółką PKP ;)
    > Nie dawać do rąk żadnych dokumentów, tylko pokazywać - kontroler nie
    > mógłby wystawić wezwania z własnego widzimisię i nie byłoby sprawy.

    Widać rzadkie i mizerne to obcowanie :-)
    Pewnie że nie ma obowiązku dawania dokumentu do ręki, ale należy okazać go w
    taki sposób, żeby kontrolujący mógł wynotować wszystkie potrzebne mu dane.
    Jeśli będziesz robił sobie z niego jaja i wymachiwał mu dowodem przed nosem
    to po prostu podjedzie na Komisariat i wlepi dodatkową karę za nieuzasadnioną
    zmianę trasy pojazdu. A policjantom już dasz do ręki aż miło :-)

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2005-04-20 17:57:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):

    > Skoro odmówiła podpisu, to nie orzymała.

    czepiasz się, oświadczenie do niej dotarło

    KG

  • 13. Data: 2005-04-20 18:04:21
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > czepiasz się, oświadczenie do niej dotarło

    Ale to trochę ciężej udowodnić.

    pdr
    Olo

  • 14. Data: 2005-04-20 18:09:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):
    > Proszę nie wprowadzać subskrybentów w błąd. Jeśli kontroler nic nie zawalił,
    > to na protokole jest adnotacja, że sporządzono go za niewypełniony bilet
    > miesięczny i wówczas na nic okazywanie.

    Bo? Powtórzę - niewypełniony bilet miesięczny jest jak najbardziej
    równoznaczny z nieokazaniem biletu, co zgodnie z zacytowanym regulaminem
    jest podstawą do zmniejszenia opłaty dodatkowej po okazaniu
    prawidłowego biletu. Sam nie raz twierdziłeś że brak podpisu na bilecie
    oznacza że biletu nie ma. Regulamin nie przewiduje, że w przypadku
    okazania niepodpisanego biletu odwołanie nie przysługuje.

    KG

  • 15. Data: 2005-04-20 18:10:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    > Ale to trochę ciężej udowodnić.

    a wysłanie listem zwykłym (tak to się zwykle odbywa) niby łatwiej?

    KG

  • 16. Data: 2005-04-20 20:50:26
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > równoznaczny z nieokazaniem biletu, co zgodnie z zacytowanym regulaminem
    > jest podstawą do zmniejszenia opłaty dodatkowej po okazaniu

    Wyłącznie w Twoim mniemaniu. Jest to bzdura taka sama jak to, że królik jest
    kogutem.
    Bilet niewypełniony jest nieważny i jeśli za takie wykroczenie zostanie
    nałożona opłata dodatkowa, to można sobie pokazywać co bądź i nie przyniesie
    to rezultatu (chyba, że odwołania rozpatruje jakaś mameja).

    > Sam nie raz twierdziłeś że brak podpisu na bilecie
    > oznacza że biletu nie ma.

    Możesz zacytować?

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2005-04-20 20:53:15
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > a wysłanie listem zwykłym (tak to się zwykle odbywa) niby łatwiej?

    Znajdź mi lepiej przepis mówiący, że przewoźnik musi jakiekolwiek monity
    wysyłać. Robi się to wyłącznie w celu "wybadania podłoża" i z dobrej woli, bo
    de facto równie dobrze kolejnym krokiem po nałożeniu opłaty mogłoby być
    skierowanie pozwu.

    pdr
    Olo

  • 18. Data: 2005-04-20 21:00:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):
    > Bilet niewypełniony jest nieważny

    Co rozumiesz przez "nieważność biletu"?

    > i jeśli za takie wykroczenie zostanie
    > nałożona opłata dodatkowa, to można sobie pokazywać co bądź i nie przyniesie
    > to rezultatu (chyba, że odwołania rozpatruje jakaś mameja).

    może i odwołanie nie przyniesie rezultatu, ale pozostaje jeszcze sąd
    a w nim można sie całkiem skutecznie bronić

    > Możesz zacytować?

    jak wytłumaczysz i uzasadnisz pojęcie nieważności biletu

    KG

  • 19. Data: 2005-04-20 21:02:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

> [...]
    > de facto równie dobrze kolejnym krokiem po nałożeniu opłaty mogłoby być

    art.75 ust.1 prawa przewozowego
    nie monity, a wezwać do zapłaty
    skoro twierdzisz że udowodnienie wezwania będzie trudne z powodu braku
    podpisu, to pozostaje wezwać ponownie - skutecznie i z możliwością
    udowodnienia

    KG

  • 20. Data: 2005-04-21 14:47:53
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Co rozumiesz przez "nieważność biletu"?

    Powiedz, ale szczerze - usiłujesz mnie wnerwić, czy na prawde trzeba Ci aż
    takie rzeczy tłumaczyć?
    Bilet, który nie jest ważny, jest nieważny.

    > może i odwołanie nie przyniesie rezultatu, ale pozostaje jeszcze sąd
    > a w nim można sie całkiem skutecznie bronić

    Nieraz można, ale nie w takiej sytuacji.

    pdr
    Olo