  • 31. Data: 2011-05-09 17:25:29
    Temat: Re: Trwa spis powszechny
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    > Zastanawiam sie skąd ta nienawiść do ludzi, którzy wykonują swoje
    > obowiązki.

    Rachmistrz nie ma obowiązku w stosunku do spisywanego. Nie działa też za
    jego przyzwoleniem tylko samowolnie.

    >To mi przypomina trochę nagonkę na kanarów, którą wszczynają prawie zawsze
    >gapowicze.

    Mnie te grupy przypominają przedszkole

    > Trochę szacunku dla drugiego człowieka, a to ze ma takie a nie inne
    > zadanie powierzone, to przecież nie jego wina!

    A czyja ? Dobrowolnie najał się do takiej pracy to taką pracę wykonuje.
    Jakby się nie najął to by nie wykonywał.

  • 32. Data: 2011-05-09 18:14:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 9 May 2011 18:27:30 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Nie, mam na myśli to, że ciekawe jest, jakoby miał brać udział w spisie
    > nieosobiście.

    Bo tak jest - jeśli ktokolwiek składał wniosek o NIP, składał deklaracje
    podatkowe, jeśli się gdzieś meldował, zaczynał pracę, rejestrował się jako
    bezrobotny lub zakładał firmę, ubezpieczał kogo z rodziny w zusie, pobierał
    jakieś zasiłki czy renty, ma własny dom, działkę, ba - nawet jeśli
    rachunek za prąd jest na niego - to już uczestniczy "nieosobiście" w
    spisie, bo GUS dostał o nim informacje. To o co ankieter zapyta to tylko
    informacje dodatkowe, których nie ma od kogo wyciągnąć.

    Henry

  • 33. Data: 2011-05-09 18:20:55
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam sie
    To już coś...

    > skąd ta nienawiść do ludzi, którzy wykonują swoje obowiązki.
    A jednak coś nie tak z tym zastanawianiem. Nie ma mowy o nienawiści, raczej
    głębokiej niechęci.

    > Trochę szacunku dla drugiego człowieka, a to ze ma takie a nie inne
    > zadanie powierzone, to przecież nie jego wina!
    Na szacunek trzeba zasłużyć. Powierzono mu nękanie i wypytywanie innych, bo
    tego chciał, wiedział jaki proceder będzie uprawiał. I to ci jeszcze powiem,
    że on wie iż nie można go spławić, a jak mu nikt nie otworzy to będzie
    powracał kilka razy niczym insekt.
    Być może prawdą jest, że żadna praca nie hańbi, ale i nie każda zaszczyt
    przynosi.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2011-05-09 20:01:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

    > To o co ankieter zapyta to tylko
    > informacje dodatkowe, których nie ma od kogo wyciągnąć.

    Zarazem są to informacje do niczego władzom niepotrzebne,
    co stanowi dowód na zbędność całej tej spisowej hecy.

  • 35. Data: 2011-05-09 20:03:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Uprzedzam wypadki - spis przez internet.

    Ja uprzedzam jeszcze bardziej - w miarę możliwości nie biorę w tym
    udziału wcale.

  • 36. Data: 2011-05-09 20:23:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.05.2011 22:03, Alek pisze:
    > Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Ja uprzedzam jeszcze bardziej - w miarę możliwości nie biorę w tym
    > udziału wcale.

    Ale jak? Może mój pomysł się przyda? ;->

  • 37. Data: 2011-05-09 20:34:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Ale jak? Może mój pomysł się przyda? ;->

    O, nie. Za duże koszty. Wątroba jest tylko jedna.

  • 38. Data: 2011-05-09 20:42:05
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    wiadomości news:4dc84d47$1@news.home.net.pl...

    > Ale jak?
    Zwyczajnie. Owszem, trudno 3 miechy nie otwierać drzwi nikomu
    niezapowiedzianemu, choć da się.
    Ale jak przylezie, to mu powiedzieć, że się ma zamiar spisać przez internet.
    Czas jest do połowy czerwca.
    Pozostałe dwa tygodnie to już nie 3 miechy (będzie nachodzić na pewno) - da
    się przecierpieć. Można też na ten czas wyjechać na wczasy, przenieść się do
    dziewczyny/chłopaka/ktokolwiek się zgodzi, kto już był spisany.

    > Może mój pomysł się przyda? ;->
    Raczej nie. Uchlewanie się codziennie w trupa przez 3 miesiące może być nie
    tylko uciążliwe, ale i porównywalne z kosztami grzywny (która nie jest wcale
    pewna).

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2011-05-09 20:42:40
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:vmoqlvdeb5pf$.1ghe9uys3uqal.dlg@40tude.net...

    > Dokładnie - za odmowę udzielenia informacji, a nie odmowę wpuszczenia do
    > domu. Miejsce nic nie zmienia.
    Czy masz na myśli, że rachmistrz może zaczepiać ludzi gdzie zechce (o to
    pytałem w poście inicjującym wątek)?
    Jaki akt prawny określa szczegółowo uprawnienia "operacyjne" nachała?
    A jak stwierdzi kto ja naprawdę jestem (legitymować przecież nie może)?
    Jeżeli będąc w 4 oczy ktoś mu odmówi zeznań to jak on to udowodni?

    Sorry, ale ja nie jestem samotną staruszką, która niecierpliwie czeka na
    tzw. rachmistrza aby choć przez kilka minut z kimś pogadać i się pozwierzać,
    bo lekarze w przychodni i sąsiadka już i tak wszystko wiedzą.

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2011-05-09 21:31:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL> napisał

    > Zastanawiam sie skąd ta nienawiść do ludzi, którzy wykonują swoje
    > obowiązki.

    Za okupacji łby się takim goliło.