  • 1. Data: 2006-04-19 16:44:25
    Temat: Święta
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam. Mam takie pytanie. Czy jest w Polsce prawo, gdzie zapisane jest, że
    pracodawca musi nam przyznać wolne w te dni, kiedy ktoś obchodzi święta w innym
    terminie (prawosławni itp) ?

  • 2. Data: 2006-04-19 17:18:20
    Temat: Re: Święta
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    qwerty napisał(a):
    > Witam. Mam takie pytanie. Czy jest w Polsce prawo, gdzie zapisane jest,
    > że pracodawca musi nam przyznać wolne w te dni, kiedy ktoś obchodzi
    > święta w innym terminie (prawosławni itp) ?

    W ustawach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów.

    KG

  • 3. Data: 2006-04-19 21:57:25
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > W ustawach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów.

    Do kompletu dorzuce jeszcze ustawe o gwarancjach wolnosci sumienia i
    wyznania i rozporzadzenie wykonawcze.

    Do autora watku: dni wolne musisz jednak odpracowac. Po drugie jednak
    pracodawca nie moze Ci odmowic (choc moze nakazac prace w te swieta, ale
    wtedy juz z konsekwencjami - dodatek itd.)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 4. Data: 2006-04-20 06:07:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Do autora watku: dni wolne musisz jednak odpracowac. Po drugie jednak
    > pracodawca nie moze Ci odmowic (choc moze nakazac prace w te swieta, ale wtedy
    > juz z konsekwencjami - dodatek itd.)

    aha, dzięki. :)

  • 5. Data: 2006-04-20 23:07:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
    > Do autora watku: dni wolne musisz jednak odpracowac.

    Czy zawsze? Bo np. w ustawie o stosunku do Autokefalicznego Kościoła
    Prawosławnego takiego wymogu nie widać...

    KG

  • 6. Data: 2006-04-21 18:02:52
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Czy zawsze? Bo np. w ustawie o stosunku do Autokefalicznego Kościoła
    > Prawosławnego takiego wymogu nie widać...

    Kwestie te reguluje generalnie (co do wszystkich "uznanych" kosciolow i zw.
    wyznaniowych) art. 42 i n. ustawy z o gw. wolnosci sumienia i wyznania oraz
    rozporzadzenie MPiPS i EN z 1999

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2006-04-22 09:23:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
    > Kwestie te reguluje generalnie (co do wszystkich "uznanych" kosciolow i zw.
    > wyznaniowych) art. 42 i n. ustawy z o gw. wolnosci sumienia i wyznania oraz
    > rozporzadzenie MPiPS i EN z 1999

    generalnie tak, ale każda z ustaw może zawierać przepis szczególny
    o ile inne odsyłają do ustawy o gwarancjach wolności sumienia, to tu
    takiego odesłania nie ma, za to jest wyraźne stwierdzenie, że należy się
    dzień wolny bez prawa do wynagrodzenia
    więc nie bardzo widzę konieczność odpracowania...

    KG