  • 1. Data: 2007-05-14 11:28:20
    Temat: Swiadczenia Rodzinne i umowa o dzieło.
    Od: BarT_PL <g...@g...com>

    Witam

    Otóż mam problem.
    Aby uzyskać świadczenia rodzinne dochód mojej rodziny nie może
    przekroczyć 24192 (4 osoby)

    W roku 2005 uzyskałem z tyt. umowy o dzieło dochód w brutto 14000 zł.
    Żona uzyskała dochód 8000 zł.

    Razem 22000 zł (458 na osobę).
    Świadczenie się należy.

    Otóż nie!
    Ponieważ od stycznia roku 2007 zostałem zatrudniony na umowę o pracę
    za 1000zł miesięcznie.
    Urzędniczka wyliczyła.

    458 (za rok 2005) + 250 (za rok 2007) = 708.
    Czy zastosowała prawidłowo przepisy?

    Umowa o dzieło nie jest dochodem uzyskanym ani dochodem utraconym ale
    rozumiem że wlicza się ją do dochodu za 2005 rok?

    Co w sytuacji kiedy stracę prace w roku 2008 a z tytułu umów o dzieło
    w roku 2006 uzyskałem ponad 24 tyś. nie otrzymam żadnych świadczeń?

    Z góry dziękuje bo przepisy wydają mi się nielogiczne i spróbuje się
    odwołać.