  • 1. Data: 2003-10-08 17:45:16
    Temat: Sukcesja uniwersalna
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    Witam

    Ostatnio pytałem się na grupie czy potrzebne są nowe umowy ( np: o zakazie
    konkurencji , zwrot kosztów szkoleń z wyłączeniem umowy o pracę ) gdy
    następuje wydzielenie bądź przejęcie spółki , no i wywnioskowałem ,że takowe
    są potrzebne.
    Dowiedziałem się dokładnie jaka była sytuacja no i okazuje się że była to
    sukcesja uniwersalna.

    Spółka X jest zaś podmiotem wydzielonym z Y przejmującym całą działalność
    operacyjną Spółki Y.

    Firma X kontynuuje działalność firmy Y w pełni przejmując wszelkie prawa i
    zobowiązania Y związane z działalnością operacyjną tj.
    handlowo-usługowo-serwisową na zasadach sukcesji uniwersalnej. Oznacza to,
    iż nie ma konieczności sporządzania aneksów do istniejących umów zawartych
    uprzednio między firmą Y, a jej Partnerami Handlowymi.

    Takie dokładnie informacje uzyskałem.

    Nie wiem dokładnie jak ta sukcesja uniwersalna ma się do umów z
    pracownikami , ale wydaje mi się ,że jednak nowe umowy są potrzebne.

    Jeżeli ktoś ma pewność ( w związku z tymi umowami ) to proszę o odpowiedź.

    pozdrawiam Robert