    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzedaż wiązana ubezpieczeń
    Date: Thu, 11 Mar 2010 14:17:43 +0000 (UTC)

    Chcę kupić pewien produkt ubezpieczeniowy (jako konsument).
    Wszędzie występuje samodzielnie - na stronie internetowej, w ofercie,
    ma oddzielne OWU itd. Niestety wg 'wewnętrznych ustaleń' TU chce go
    sprzedać wyłącznie razem z kompletnie niezwiązanymi z nim
    ubezpieczeniami dodatkowymi. To po prostu gratisowe wyciągnięcie kasy
    za składkę - te ubezpieczenia nie mają wiele wspólnego z ubezpieczeniem
    'podstawowym' i są dochodowe dla towarzystwa - np. NNW. Czy coś takiego
    jest dozwolone? Podejrzewam, że tak, ale ostatnio nasze prawo obrosło
    w różne ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji, ochronie
    konsumenta itd itp - może czegoś nie wiem i jest haczyk?

    Chciałbym po prostu najlepiej kupić to ubezpieczenie samodzielnie, albo
    przynajmniej niech zmodyfikują wysokość stawek i przestaną robić mnie w
    konia tak, że przez telefon wyliczają składkę X, ale w celu zawarcia umowy
    muszę podjechać do oddziału - stoję w korku, marnuję czas, w oddziale
    TU potwierdzają, że składka to X, wszystko pięknie, a kiedy już trzymam
    w rękach długopis żeby podpisać, to widzę sumaryczną kwotę 2*X.

    'A to pan nie wiedział, że to jest w pakiecie z NNW i czymś tam jeszcze?'

    ;-)
    --
    Samotnik