  • 11. Data: 2005-11-02 20:33:15
    Temat: Re: Sprzedaz programu a prawa autorskie
    Od: "Grzegorz" <m...@g...pl>

    > Nie, to jest odrębna umowa o korzystanie z utworu. Nie tracisz do niego
    > żadnych praw tylko pozwalasz firmie na zajęcie się jego rozprowadzaniem - w
    > dużym skrócie ;-)

    > Udzielić licencji na korzystanie z utworu zawsze możesz. A jeśli będzie
    > spisana niepoprawnie - Twoja strata, niestety.

    Albo nie rozumiem czegos, albo nie wyrazilem sie precyzyjnie :)
    Program chce sprzedawac ja sam (nie jestem i nie moge byc firma)
    i nie chce, aby jakas firma posredniczyla w sprzedazy lub tez
    przejela go na wlasnosc. Jako, ze nie mam firmy nie moge sprzedac
    to na umowe licencyjna - szukam wiec innego wyjscia.
    Wymyslilem umowe kupna-sprzedazy praw, ale nie wiem jak ja spisac,
    aby nie bylo problemu.
    No chyba, ze jest inny sposob.

    Tymczasem,
    Grzegorz

  • 12. Data: 2005-11-02 21:59:15
    Od: "kf" <m...@b...GG19840.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dkb1m6$qao$1@news.onet.pl...

    > Zawsze myślałem, że programy to się pisze np. w edytorze, a na
    kompilatorze
    > to się je kompiluje :)

    A ja myslalem ze kompiluje sie kompilatorem a nie "na kompilatorze" :)

  • 13. Data: 2005-11-03 07:59:21
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 2 Nov 2005 20:35:29 +0100,
    Grzegorz <m...@g...pl> screamed:

    > Program jest napisany w PHP, wiec kwestia kompilatora mnie nie dotyczy.

    Chłopaki z Zend twierdzą zupełnie inaczej.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 08:58:49 user up 10784 days, 20:53, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If there's a stairway to hell, there must also be a stairway to heaven.

  • 14. Data: 2005-11-03 08:05:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > In the darkest hour on 2 Nov 2005 20:35:29 +0100,
    > Grzegorz <m...@g...pl> screamed:

    > Chłopaki z Zend twierdzą zupełnie inaczej.

    Tzn. co twierdzą? PHP jest interpreterem i "łyka" źródła podczas
    wykonywania ich.
    Kompilować programy w PHP można, tyle, że ma to za zadanie jedynie
    przyspieszyć ich pracę i
    pozbawić dostępu do kodu. Używanie ich jest więc conajmniej opcjonalne.

  • 15. Data: 2005-11-03 10:24:59
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 2 Nov 2005 19:24:39 +0100, kf napisał(a):

    > Zacznijmy od tego czy napisales go na legalnym kompilatorze ?
    Zdwecydowanie nie. Zacząć trzeba od sprawdzenia czy autor nie został
    poczęty w wyniku przestępstwa. Potem m.in. czy ma tytuł prawny do lokalu w
    którym pisał ten program - legalność kompilatora będzie na końcu.

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-11-03 10:48:28
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 3 Nov 2005 09:05:51 +0100,
    Marcin Wasilewski <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> screamed:

> [...]
    > przyspieszyć ich pracę i
    > pozbawić dostępu do kodu. Używanie ich jest więc conajmniej opcjonalne.

    Kompilacja do bajtkodu to w dalszym ciągu kompilacja.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 11:48:01 user up 10784 days, 23:43, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It's redundant! It's redundant! -- R. E. Dundant

  • 17. Data: 2005-11-03 16:17:46
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "kf" <m...@b...GG19840.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Grzegorz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chce.
    >>

    > Zacznijmy od tego czy napisales go na legalnym kompilatorze ?

    akurat to w tym przypadku nie ma zadnego znaczenia, dla pytajacego,
    mozesz sprzedawac n aumowe o dizlo bez przeniesienia autprskich praw
    majatkowych
    dla kazdego kupujacego kompilujac oddzielnie z iinymi danymi (np w dialogu
    "o mnie")

    P.