  • 11. Data: 2005-09-03 19:58:24
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bez kuchni
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dfcapc$b6i$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Kuchnia gazowa akurat musi być trwale połączona z instalacją ze
    > względów bezpieczeństwa.

    Co znaczy "trwale"? Jest coś takiego jak wąż elastyczny z szybkozłączem.
    Pstryk i kuchnia odpięta. Równie szybko i łatwo jak lampka nocna. Z kolei
    pralka jest "trwale" podłączona do zasilania w wodę a ponadto do
    kanalizacji i prądu. Czy wobec tego stanowi trwałe wyposażenie mieszkania
    i musi zostać przy sprzedaży?

  • 12. Data: 2005-09-03 21:22:45
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 3 Sep 2005 21:58:24 +0200, *Alek*
    <news:dfcv8d$ld8$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]

    > pralka jest "trwale" podłączona do zasilania w wodę a ponadto do
    > kanalizacji i prądu. Czy wobec tego stanowi trwałe wyposażenie mieszkania

    Kuchenka gazowa, czy elektryczna, wanna, umywalka, sedes nie należą do
    wyposażenia mieszkania. Jak dostałam kiedys mieszkanie, to za ten "sprzęt"
    płaciło się dodatkowo.
    Pralka to już indywidualna sprawa/potrzeba człowieka.

    --
    Kaja

  • 13. Data: 2005-09-04 13:43:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dfcv8d$ld8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Co znaczy "trwale"?

    Trwale, znaczy w taki sposób, by odłączenie wiązało się z nadmierną
    uciążliwością. W razie wątpliwości rozstrzygnie sąd.

    > Czy wobec tego [pralka] stanowi trwałe wyposażenie mieszkania
    > i musi zostać przy sprzedaży?

    Nie musi zostać sprzedana. Wystarczy to ująć w umowie. Ale moim
    zdaniem ująć trzeba.