  • 1. Data: 2006-03-20 08:42:40
    Temat: Sprzedaż działki - co z podatkiem od sprzedaży nieruchomości
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Szykuję się do sprzedaży działki. Chciałam się dowiedzieć, czy sprzedaż
    gruntu także objęta jest 10% podatkiem od tranzakcji sprzedaży nieruchomości
    tak jak sprzedaż mieszkania i czy można jakoś ominąć ten podatek?

    Słyszałam, że jeśli złoży się oświadczenie, że w ciągu 2 lat przeznaczy się
    te fundusze na kupno nowej nieruchomości to podatek omija delikwenta. Ja
    właśnie za uzyskane pieniążki chcę kupić nową działkę (już nawet namierzoną
    ;) Czy są jeszcze jakieś inne wyjątki??

    No i drugie pytanie: mój tata także chce sprzedać swoją działkę i potem
    uzyskane pieniądze podarować mi na zakup nowej działki (darowizna). Czy w
    takim wypadku on też będzie musiał płacić te 10%?? Sam osobiście nie będzie
    kupował nowej działki, ale jego pieniądze po podarowaniu mi będą
    przeznaczone na taki właśnie cel.

    pozdrawiam
    Ela Wołoszyńska

  • 2. Data: 2006-03-20 13:00:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieruchomości
    > tak jak sprzedaż mieszkania i czy można jakoś ominąć ten podatek?

    Jest objęta. Sposób na ominięcie - nie sprzedawać przez 5 lat.

    Tak.