  • 21. Data: 2006-10-06 13:14:04
    Temat: Re: Sprzedaz auta - legalnosc pieniazkow
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    > 3. przelew (np. zlecony w czasie wspólnej wizyty w banku)

    Odradzam... moze wrócić do banku za godzine i anulować przelew (widywałem
    takie akcje jednego z dłużników mojego kolegi - w banku zostawiał polecenie
    przelewu, potem je anulował i leciał sobie w kulki). Najbezpieczniejsze 2
    pierwsze sposoby :)

    M.

  • 22. Data: 2006-10-07 08:32:04
    Temat: Re: WAŻNE!!!!!!!!! - Sprzedaz auta - legalnosc pieniazkow
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 5 Oct 2006 10:28:43 -0700, i...@w...pl napisał(a):

    > Nie mówimy tu o storno!

    Ależ scream ma rację.
    Po "cofnięciu/anulacji" polecenia przelewu następuje uznanie na Twoim
    rachunku poprzez storno właśnie.

  • 23. Data: 2006-10-07 09:06:42
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Artur napisał(a):

    > Ależ scream ma rację.
    > Po "cofnięciu/anulacji" polecenia przelewu następuje uznanie na Twoim
    > rachunku poprzez storno właśnie.

    IMHO jednak nie. Złożenie dyspozycji przelewu nie jest rownoznaczne z
    zaksiegowaniem go na koncie zleceniodawcy. Taki przelew jest dodawany do
    kolejki przelewow i wykonywany w innym terminie, najczesciej przed
    nastepna sesja. Tak wiec w tym przypadku nie mozna mowic o stornie,
    tylko o wycofaniu dyspozycji w czasie gdy na koncie jeszcze nie zostaly
    dokonane zadne zmiany (poza zablokowaniem odpowiednich srodkow).

    pozdrawiam,
    Przemek O.