    From: "Darek" <darchmar@_wytnij_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzedawca nie chce wykreślić spłaconej hipoteki (długie)
    Date: Thu, 28 Sep 2006 21:39:22 +0200

    Witam grupowiczów!
    Kupiłem mieszkanie z obciążoną hipoteką. W akcie notarialnym sprzedająca
    podała konto banku, w którym miała zaciągnięty kredyt hipoteczny. Ja
    zobowiązałem się no to konto wpłacić kwotę wyliczoną na dany dzień przez
    bank - wierzyciela ( ten, w którym brała kredyt hipoteczny), by cały kredyt
    został spłacony. Ja przelałem żądaną przez bank - wierzyciela kwotę.
    Sprzedająca zobowiązała się, po otrzymaniu przez bank pieniędzy, że wystąpi
    do banku o "list mazalny" , czyli zgodę banku na wykreślenie hipoteki i
    złoży wniosek do sądu o wyreślenie hipoteki.
    Okazuje się, że sprzedająca po pierwsze nie ma zamiaru prosić bank o "list
    mazalny", co jest tylko formalnością i nie ma zamiaru składać wniosku do
    sądu o wykreślenie hipoteki.
    Co mam teraz robić, jeśli jej zobowiązania są zapisane w akcie notarialnym,
    a ona się z tego nie wywiązuje?
    Pozdrawiam
    Darek