  • 1. Data: 2006-03-13 12:11:38
    Temat: Sprawa z powództwa cywilnego w polskim sądzie, ale dotyczy wydarzenia z innego państwa - sąd rozpatrzy?!
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.com.pl>

    Witam!

    Chciałbym zadać pytanie, które jako drugie zadawałem w innym wątku, ale
    NIKT mi nie odpowiedział.

    Czy Polak, mieszkający poza granicami kraju (USA), może w polskim sądzie
    założyć sprawę z powództwa cywilnego, dotyczącą wydarzeń mających
    miejsce w USA? Chodzi o taki (na razie teoretyczny) przypadek:

    rodak mieszkający w USA ma łącze internetowe, ja w Polsce stwierdzam że
    nadużył internetu i zgłaszam dostawcy w USA naruszenie, dostawca, zanim
    rozpatrzy sprawę pod względem merytorycznym, dla spokoju sumienia
    blokuje czasowo dostęp do netu Polonusowi. Ten pracuje via internet,
    więc uważa ze poniósł straty, i w tym momencie kieruje do POLSKIEGO sądu
    sprawę z powództwa cywilnego przeciw mnie o odszkodowanie za utracone
    zarobki.

    Czy taki scenariusz ma jakieś podstawy, czy jest czystą mrzonką?

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: a...@o...pl t...@o...pl

  • 2. Data: 2006-03-13 12:40:48
    Od: sqbie <s...@c...pl>

    TBL aka TLZ wrote:
    > Witam!
    >
    > Chciałbym zadać pytanie, które jako drugie zadawałem w innym wątku, ale
    > NIKT mi nie odpowiedział.

    Oj TLZ,TLZ straznik netykiety i wszechobecny krzykacz wyskakuje tutaj z
    takim postem??? Polecam zasady zachowania się na grupie
    pl.soc.prawo roz. 6.1.
    Na pl.regionalne.szczecin zaraz wykrzyczałbyć sobie od najgorszych.
    Trochę samokrytyki.

    Sqbie