  • 1. Data: 2013-04-28 19:38:20
    Temat: Sprawa o włamania - niekompletność akt
    Od: "Dziadziu" <c...@w...pl>

    Sprawa przedstawia sie nastepująco:
    - jest gospodarstwo rolne z samymi zabudowaniami
    gospodarczymi, nikt tam nie mieszka, jednak regularnie jest
    odwiedzane przez rolnika, wykonywane sa prace związane z u
    uprawą pola i sadu.
    - w czasie nieobecności doszło do serii włamań, kradzieży
    rzeczy dewastacji substancji gospodarstwa.
    - policja miejscowa, właściwa dla usytułowania tego
    gospodarstwa, przyjmowała zgłoszenia, spisywała protokoły,
    ale działała opieszale i szczerze mówiąz z niewielkim
    zainteresowaniem, policjant, który to prowadził, jest
    pociotem tego rolnika i wszystko sprawiało wrażenie, jakby
    nie był zainteresowny nadanim biegu tym zgłoszeniom.
    - po kolejnym włamaniu rolnik zgłosił to nieco wyżej, do
    powiatu, policjanci przyjechali, spisali kolejny protokół,
    wydawało się, że sprawa nabierze tempa.
    - w międzyczasie rolnik wystawił tych co u niego kredli,
    przy pomocy pewnego faceta, który ich znał, sprawcy włamań
    zostali zatrzymani.
    - największym uszczerbkiem dla gospodarstwa było
    zdewastowanie instalacji elektrycznej - wyrwane kable i
    rozbity licznik energii elektrycznej - to było zgłoszone
    temu pociotowi (został przeniesiony do innej komendy).
    - przyszło zawiadomienie o rozprawie, w którym zawiadomiono,
    że nalezy się zwrot za utracone mienie w wysokości 65zł !!!
    - sprawca (złomiarz) ma dostac 1,5roku w zawieszeniu na 3
    lata.
    - zupełnie nie ma żadnego śladu po zgłaszanych włamaniach,
    które obsługiwał policjant-pociot, czyli najważniejszego
    elementu licznika i instalacji - przywrócenie do stanu
    sprzed włamania to koszt ok 4000,00zł co zostało oszacowane
    przez zakład energetyczny.
    - rolnik może zostać oskarżycielem posiłkowym.

    I teraz pytania:
    - jak się przygotowac do roli oskarzyciela posiłkowego?
    - czy trzeba to wczesniej zgłaszać?
    - jak podwazyć tę smieszna kwotę 69zł?
    - czy można w tej chwili złozyć zażalenie na pracę pociota?
    - jak sobie dać z tym radę?

    Pozdrawiam
    Dziadzia

  • 2. Data: 2013-04-28 21:23:32
    Temat: Re: Sprawa o włamania - niekompletność akt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dziadziu" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I teraz pytania:
    > - jak się przygotowac do roli oskarzyciela posiłkowego?

    Przreede wszystkim prezewczytać uprawnienia pokrzywdzonego. To tak
    idruczek, który dostaje sie w chwili skąłdania zawiadomienia.

    > - czy trzeba to wczesniej zgłaszać?

    Tak. Sądowi.

    > - jak podwazyć tę smieszna kwotę 69zł?

    Pasowałoby, by ktoś kumaty sprawdził, o co chodzi. Bo moze sparwca jest do
    jednego włamania, a w pozostałych nie wykryto sprawców?

    > - czy można w tej chwili złozyć zażalenie na pracę pociota?

    Można, tylko pasowałoby najpierw ustalić sensownie, o co do końca chodzi.
    Ja bym sugerował umówienie się z komendantem tej jednostki zwierzchniej na
    rozmowę i poproszenie go o przyjrzenie się sprawie. Na zażalenia zawsze
    będzie czas. Moze jest jakieś sensowne wyjaśnienie takiego stanu rzeczy.
    Godziny przyjęć przeważnie można znaleźć na stronie internetowej jednostki.
    Warto wcześniej telefonicznie się umówić.

    > - jak sobie dać z tym radę?

    Przede wszystkim zachować spokój. Ewentualnie zwrócić się o pomoc do
    adwokata.

  • 3. Data: 2013-04-28 22:24:35
    Od: "Dziadziu" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:

> [...]
    > telefonicznie się umówić.

    > Przede wszystkim zachować spokój. Ewentualnie zwrócić się

    Bardzo dziekuję.

    Pozdrawiam
    Dziadzia