  • Data: 2004-09-26 13:53:32
    Temat: Sprawa Rywina oże mi ktoś rozjaśni
    Od: "Gumppek" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chodzi mianowicie o sprawę Rywina i raport Ziobry. Czy w obecnym stanie
    sprawy możliwym jest takie rozwiązanie:
    przeciwko millerowi prokuratura umorzyła postępowanie -nie ma żadnych
    przeszkód aby
    postępowanie zostało ponownie podjęte a rywin stał się świadkiem -jako
    osoba skazana nie ma on już prawa odmowy zeznań ze względu na
    możliwość ukarania za czyn przestępczy bo karę już ma .miller nie może
    stanąć przed zwykłym sadem bo w chwili przestępstwa był objęty
    immunitetem jako premier a teraz jako poseł i odpowie przed trybunałem
    Stanu w przyszłej kadencji ponieważ opozycja nie będzie forsować tego
    obecnie ponieważ nie będzie miała wpływu na skład Trybunału -więc
    poczeka do wyników wyborów .fakt że jako przestępca na stanowisku nie
    poniesie kary w ramach odpowiedzialności jest tez wątpliwy -odpowie z
    paragrafu nadużywania stanowiska publicznego w celu prywatnej korzyści
    lub uczestnictwa w zorganizowanej grupie przestępczej -czyli wyrok
    dostanie w podwójnej wysokości wymierzonej kary.
    Mi osobiście wydaje się, iż Rywin nadal korzysta
    z prawa do odmowy zeznań. Bo nawet, jeżeli składałby fałszywe zeznania to:
    po pierwsze jak to udowodnić
    po drugie gdyby nawet udowodniono to wyłączona była by karalność
    bo dotyczyłoby to tego samego czynu.
    A bez jego zeznań nie pojawiły by się nowe dowody pozwalające na
    podjęcie śledztwa.

    Lepiej spieprzyć coś samemu, niż czekać aż spiepszy się samo.