  • 1. Data: 2004-10-21 06:40:59
    Temat: Spadek - prosba o pomoc
    Od: "Stanisław KOT" <k...@g...pl>

    Witam

    Szukam porady w imieniu starszej, mocno zdenerwowanej osoby.
    Wprowadzenie :
    1. Pani A mieszka w mieszkaniu spółdzielczym z panią B
    2. Pani A jest ciotką pani B
    3. Panie wykupują lokal na własność - obie są wymienione w akcie notarialnym
    (pieniądze otrzymują od syna pani A, ale brak jest pieczątki urzędu
    skarbowego na tej darowiźnie:-(
    4. pani A umiera, nie ma postępowania spadkowego, ponieważ jej jedyny
    majątek, mieszkanie, pozostaje w rodzinie. Nie zostawia testamentu.
    5. 6 lat później niespodziewanie umiera pani B, która oprócz kuzyna, syna
    pani A, nie ma żadnych krewnych. pani B również nie zostawia testamentu.

    Pytanie

    Co sie dzieje z mieszkaniem ? Czy syn pani A ma jakiekolwiek prawo do niego
    ?
    "Życzliwi ludzie" donoszą, że przepada na własność Skarbu Państwa.

  • 2. Data: 2004-10-21 09:56:31
    Temat: Re: Spadek - prosba o pomoc
    Od: "MFY" <n...@n...au>

> [...]
    > niego
    > ?
    > "Życzliwi ludzie" donoszą, że przepada na własność Skarbu Państwa.

    W przypadku braku testamentu spadek dziecziczą krewni. Jeśli brak bliskich,
    to dalsi.
    Choc trochę to dziwne, bo wynika, że panie miały mieszkanie w stosunku
    50%-50% tak więc po śmierci pani A jej część mieszkania powinna przejść w
    posiadanie syna.

  • 3. Data: 2004-10-21 10:06:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MFY wrote:
    > W przypadku braku testamentu spadek dziecziczą krewni. Jeśli brak bliskich,
    > to dalsi.

    mało to precyzyjne
    dziedziczyć mogą rodzice, zstępni, rodzeństwo i zstępni rodzeństwa
    w tej sytuacji takich nie ma, więc rzeczywiście spadek po B przypada gminie

    > Choc trochę to dziwne, bo wynika, że panie miały mieszkanie w stosunku
    > 50%-50% tak więc po śmierci pani A jej część mieszkania powinna przejść w
    > posiadanie syna.

    a to inna sprawa

    KG

  • 4. Data: 2004-10-21 16:25:33
    Od: "Stanisław KOT" <k...@g...pl>

    > a to inna sprawa

    Czy ta "powinność przejscia" to z automatu czy musiała byc sprawa sądowa ?
    Do jakiego czasu można taką sprawe zalozyc ?

    SK

  • 5. Data: 2004-10-21 16:48:03
    Od: "MFY" <n...@n...au>

    > Czy ta "powinność przejscia" to z automatu czy musiała byc sprawa sądowa ?
    > Do jakiego czasu można taką sprawe zalozyc ?

    W naszym przypadku był to chyba "automat". Jednak ta sprawa nie dotyczyła
    mnie bezpośrednio, więc niestety nie pamiętam szczegółów :( Wiem tylko tyle,
    że 50%, które należało do jednego z właścicieli podzielono po jego śmierci
    porówno pomiędzy dwoje: żonę i córkę.

  • 6. Data: 2004-10-21 17:14:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stanisław KOT wrote:
    > Czy ta "powinność przejscia" to z automatu czy musiała byc sprawa sądowa ?

    automat, choć żeby jakoś można to było wykorzystać konieczne jest
    stwierdzenie tego przez sąd

    > Do jakiego czasu można taką sprawe zalozyc ?

    w każdej chwili

    KG