    From: "Meteoryty" <k...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek po macosze - pomocy
    Date: Mon, 17 Mar 2008 11:16:40 +0100

    Witam
    Niestety zaistniala taka sytuacja.
    Macocha mojego ojca doznala wylewu. Ona nie ma juz rodziny (blizszej) poza
    nasza a moj ojciec nie ma juz ani ojca ani matki. Macocha nie zostawila
    testamentu, przynajmniej my nic o nim nie wiemy a pytanie o te sprawy zawsze
    wywolywalo od razu wiadome reakcje (ze sie chcemy jej pozbyc itp) i
    zapewnienie ze ona ma wszystko przygotoane i sie o wszystkim dowiemy w
    odpowiednim czasie. Niestety nie ma juz kontaktu z babcią, nie poznaje nas
    itp. Kto moze miec testament, jakis prawnik czy trzeba przeszukac jej
    mieszkanie ?
    Jak wyglada sytuacja prawna jej majatku, kto dziedziczy, jak to zalatwic
    (mieszkanie wlasnosciowe w bloku). Jak np. rozwiazac sprawe emerytury
    przychodzacej na konto. My nie jestesmy upowaznieni do zagladania na konto.
    Chcemy ja umiescic w domu opieki gdyz wymagac bedzie stalej opieki. Bedziemy
    musieli za to placic prawdopodobnie, a emerytura dalej przychodzic bedzie na
    jej konto ktore bedzie nie do ruszenia.
    Nie chce sie rzucic na jej pieniadze bynajmniej, nie mam takiej intencji,
    ale nie chce zeby oszczednosci przeszly np. na skarb pansta a my bedziemy z
    wlasnych pieniedzy ja utrzymywac, placic rachunki za mieszkanie (defakto nie
    nasze) ktore bedzie stalo puste, telefon, prad itp itd.