  • 141. Data: 2013-06-24 17:00:48
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ja wyrzucam ZAWSZE zakręcone. Dlaczego? Bo gdy taką plastikową butelkę
    > zgniotę i zakręcę - to pozostaje zgnieciona. Odkręcona "puchnie" z
    > powrotem.

    Uczono mnie ze jednak powinny byc odkrecone, poniewaz zgniata sie je w
    procesie recyclingu i zakrecone butelki utrudniaja ten proces.
    A resznie zapewne nie zgnieciesz jej tak jak potrzeba.
    Ale mogę się mylić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 142. Data: 2013-06-24 18:21:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info>

    > Pytanie jest o tego żelaznego wilka zwanego dla niepoznaki "segregacją
    > odpadów" co to, jak powszechnie wiadomo, w wolnych chwilach pomiędzy
    > uprzykrzaniem życia ludziom gwałci dziewice i sika do mleka.
    >
    > Hint dla pytającego: ile czasu może zająć podjęcie decyzji do którego z
    > trzech worków wrzucić to co aktualnie trzymasz w ręku i dlaczego jest to
    > czas w zasadzie niemierzalny.

    Rozważmy to. Mam niemierzalny czas wrzucania do jednego z 5 worków. Coś z
    tymi workami trzeba będzie zrobić. Aktualnie wrzucam to do zsypu. 1 worek na
    jeden dzień. Będę miał 5 to ... średnio 1/5 każdego. Worek który obecnie
    używam kosztuje 7groszy. Żeby mi w chałpie nie śmierdziało będę musiał te 5
    worków codziennie wynosić. Zabawimy się w śmieciarzy. Blok ma 50 mieszkań,
    czyli trzeba to wyrzucić w ciągu 10 godzin, czyli mniej więcej co 10 minut
    ktoś będzie w windzie wynosił swoje worki, rano co 30 min, popołudniu co 4.
    Będziemy spotykać się w windzie. Spędzimy tam każdy z 4 minuty, czyli na
    blok wyjdzie 50x4= 4 godziny. Pewnie nie umiem liczyć i ktoś mi zaraz
    napisze, że to nic nie kosztuje.

  • 143. Data: 2013-06-24 18:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > dowiedza, że to co na oficjalnej stronie nie jest prawdą, to będzie
    > ogólnonarodowy zryw.
    > BTW możesz wskazać gdzie są te zapisy z Wrocławia, ze jedna butelka
    > nieodkrecone itp drobne uchybienia powodują "niezaliczenie" smieci?

    > Nie rozumiesz słowa monopol.

    > Oczywiście ze rozumiem. Ale rozumiem też, po co.
    > I przyznaję, że chciałbym aby nie było drożej, liczę, ze bedzie taniej a
    > jeżeli tak i dodatkowo jeszcze bedziemy odzyskiwać do recyclingu o wiele
    > wiecej niz obecnie to dla mnie jest to sytuacja win-win z tylko małym lose.

    jestes w 100% naiwny.

  • 144. Data: 2013-06-24 18:58:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Dlatego w pierwszym poście pytam co można uważać za sortowanie odpadów a
    > co za ich przetwarzanie. Z tego co znam ustawę to obowiązkiem mieszkańców
    > jest sortowanie, obowiązkiem firmy przetwarzanie.

    I według tego co mi się
    > wydaje, to firma ma prawo żądać odkręcenia korka, ale zgniatania puszki i
    > mycia butelki już nie, bo te czynności są przetwarzaniem a nie
    > sortowaniem.

    a gdzie znalazles takie definicji?

    Bo narazie obowiazuje jedna. Co firma sobie wymysli to bedzie obowiazywac.

    > I szczerze mówiąc oczekiwałem, że ktoś na tej grupie (przypominam:
    > pl.soc.prawo) potraktuje sprawę właśnie jako problem prawny.
    >
    > Dodatkowe pytanie prawne: na jakiej podstawie prawnej powstają te
    > wszystkie regulaminy i instrukcje i jaką mają moc prawną.

    uchwala gminy i przetarg na zbieranie smieci.

    Przypominam, że
    > my jako mieszkańcy nie zawieramy żadnej umowy z odbiorcą śmieci.

    No wlasnie. ty jej tylko podlegasz.

    Przypominam, ze do 2020 roku segregowanych ma byc 50% smieci.
    Wiec wczesniej czy pozniej wszyscy zostana do tego zmuszeni.
    narazie zeby sie wszyscy na raz nie burzyli mozna zadeklarowac, ze sie
    nie bedzie segregowało. Potem juz takiego wyboru nie bedzie.

    > A z tego
    > co pamiętam gmina wszystkie obowiązujące formalnie w gminie przepisy
    > powinna opublikować w wojewódzkim dzienniku urzędowym.

    Gdzies uchwala gminy i warunki przetargu pewnie znajdziesz.

  • 145. Data: 2013-06-24 19:03:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Obawiam się, że te 60% to było całkiem co innego. Jednym z celów reformy
    > jest sytuacja gdy 60% śmieci w Polsce będzie sortowana i przetwarzana.

    w ustawie jest napisane, ze 50% masy smieci do 2020 roku ma byc sortowane.

    Dokladnie znajdziesz to w ustawie.

    tak przy okazji

    ustawa o odpadach

    selektywnym zbieraniu - rozumie się przez to zbieranie, w ramach
    którego dany strumień odpadów, w celu ułatwienia określonego sposobu
    przetwarzania, obejmuje JEDYNIE rodzaje odpadów charakteryzujące
    się takimi samymi właściwościami i takim samym charakterem

    zadne 50%. zadne 60%. 100% zawartosci kontenera na plastik ma byc
    plastikiem.

  • 146. Data: 2013-06-24 19:04:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie, nie - odpowiadał dokładnie na wapliwości pod tytułem: sasiad wrzuci
    > cos źle i bedzie doplata.

    palnął jakąs liczbe,
    Nie znalazłem takowej w ustawie.
    Chyba, ze po drodze wymysli jakies rozporzadzenie.

  • 147. Data: 2013-06-24 20:10:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
> [...]
    > się takimi samymi właściwościami i takim samym charakterem
    >

    > zadne 50%. zadne 60%. 100% zawartosci kontenera na plastik ma byc

    Ale przyjmij proszę do wiadomości, że poza Twoim matrixem są też
    normalne (albo co najmniej normalniejsze) światy ;-)

    Click --> <http://czysta.um.warszawa.pl/web/strony/jak-segrego
    wac-odpady>

    Dla nieklikatych:
    " DO CZERWONEGO WORKA / POJEMNIKA:

    WRZUCAMY: gazety, książki, katalogi, zeszyty, prospekty, papierowe
    torby i worki; papier (szkolny, biurowy), kartony i tekturę oraz
    zrobione z nich opakowania, kartony i tekturę pokrytą folią aluminiową
    (np. opakowania po mleku, napojach), tworzywo sztuczne, np. plastik,
    metal, puste i zgniecione butelki plastikowe po napojach (np. typu PET),
    rysunki akwarelowe, rysunki kredkami, zużyte długopisy, złamane linijki,
    paski skórzane, puste butelki plastikowe po kosmetykach i środkach
    czystości, plastikowe opakowania po żywności (np. po jogurtach, serkach,
    kefirach, margarynach); folię i torebki z tworzyw sztucznych, puszki po
    napojach, konserwach; drobny złom żelazny oraz drobny złom metali
    kolorowych (np. zabawki, stare nożyczki, kapsle), opakowania z papieru i
    tektury.

    DO ZIELONEGO WORKA / POJEMNIKA:

    WRZUCAMY: butelki i słoiki szklane po napojach i żywności; butelki
    po napojach alkoholowych; szklane butelki po sokach, szklane opakowania
    po kosmetykach
    NIE WRZUCAMY: porcelany i ceramiki, doniczek, żarówek, lamp
    neonowych, fluorescencyjnych i rtęciowych, reflektorów, szkła stołowego,
    okularowego, żaroodpornego, ekranów i lamp telewizyjnych, luster, szyb
    samochodowych i okiennych

    DO CZARNEGO WRZUCAMY WORKA / POJEMNIKA WSZYSTKO TO, CZEGO NIE MOŻEMY
    WRZUCIĆ DO POJEMNIKÓW CZERWONEGO I ZIELONEGO

    WYRZUCAMY: zabrudzone opakowania plastikowe, porcelanę, talerze,
    zabawki, opakowania po dezodorantach, styropian opakowaniowy, gumę,
    popiół węglowy, pampersy, artykuły higieniczne (patyczki higieniczne,
    wata, itp.), potłuczone szyby, śmieci uliczne
    "

    KONIEC. Nie ma innych worków, we wszystkich kolorach tęczy.

    Czyli daje się to zrobić normalnie i nie trzeba się doktoryzować z
    materiałoznawstwa jak u moich faworytów z Hrubieszowa.

    Piotrek

  • 148. Data: 2013-06-24 20:52:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ale przyjmij proszę do wiadomości, że poza Twoim matrixem są też
    > normalne (albo co najmniej normalniejsze) światy ;-)
    >
    > Click --> <http://czysta.um.warszawa.pl/web/strony/jak-segrego
    wac-odpady>

    Nie badz naiwny

    ,,2. Gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą
    warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności:

    5) ustanawiają selektywne zbieranie odpadów komunalnych obejmujące
    co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu,
    tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz
    odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów
    opakowaniowych ulegających biodegradacji;

    szybko ci tych workow przybedzie.

  • 149. Data: 2013-06-24 21:17:20
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 24.06.2013 20:52, witek wrote:

> [...]
    > odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów
    > opakowaniowych ulegających biodegradacji;

    czyli ogolnie bedzie sie teraz oplacalo podrzucac swoje worki sasiadom
    do kublow.

    u siebie wrzucac plastik, szkło, papier metal do jednego wora

    a potem siup do kontenera sasiada

    on dostanie kare za niesortowanie

    a podrzucajacy bedzie mial taniej :)

    zen.aspx

  • 150. Data: 2013-06-24 21:36:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki o! wrote:

> [...]
    > do kublow.
    >
    > u siebie wrzucac plastik, szkło, papier metal do jednego wora

    a nie ty pierwszy na to wpadles.
    odpowiedz, jest czysto stalinowska
    twoj smietnik, twoj problem.

    Ekosystem, Wroclaw:

    Bartłomiej Świerczewski: W jaki sposób będzie weryfikowane, czy w
    budynkach wielorodzinnych segreguje się śmieci?

    Rafał Krukowski: Kontrolę właściwego sposobu segregacji będzie prowadzić
    firma wywożąca śmieci.

    Bartłomiej Świerczewski: Co się stanie w wypadku stwierdzenia, że do
    pojemników na odpady posegregowane przy budynku wielorodzinnym, trafiają
    odpady zmieszane?

    Rafał Krukowski: W sytuacji mieszania odpadów i ich niewłaściwej
    segregacji może zostać nałożona na właściciela nieruchomości wyższa
    opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

    Bartłomiej Świerczewski: Skąd będzie wiadomo, kto w budynkach
    wielorodzinnych nie segreguje śmieci?

    Elżbieta Puchała: Skoro mieszkańcy wspólnie deklarują, że będą
    segregować śmieci, to biorą wspólnie za to odpowiedzialność.

    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,14070797,Py
    tania_o_smieci__Dyzur_ekspertow_spolki_Ekosystem.htm