  • 11. Data: 2013-06-29 08:33:35
    Temat: Re: Śmieci po gdyńsku - czy to zgodne z prawem?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-29 00:24, Robert Tomasik pisze:

    > Kubeł ma zapewnić wytwórca śmieci.

    Miejsce na kubeł też?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-06-29 10:02:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Miejsce na kubeł też?

    Pewnie tak, ale to dość oczywiste.

  • 13. Data: 2013-06-29 14:46:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 01:22:02 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Jakim "wszystkim", skoro ta sprawa była już parę razy poruszana?
    > W gminach w których radni podjęli uchwałę, że koszty najmu pojemników
    > zostaną pokryte z podatku śmieciowego, zgodnie z prawem każdy z tych
    > otrzymujących "nieodpłatne świadczenie" powinien dostać na koniec
    > roku PIT-11 z równoważnością kosztu najmu.
    > No chyba że istnieje przepis który pozwoli takie świadczeniw
    > wyłączyć z przychodów, ale na pierwszy rzut oka - "nie widać".

    Hm, ale powinien sobie wpisac te kwote takze w rubryke koszt uzystania
    przychodu.
    W koncu zeby go "dostac", musial zaplacic wieksza oplate :-)

    J.

  • 14. Data: 2013-06-29 15:37:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2013, Liwiusz wrote:

    > Miejsce na kubeł też?

    A to nie jest oczywiste?
    Śmieciarze mają tylko zabrać "jego" śmieci.
    Jeśli dobrze rozumiem kontekst pytania, to rzeczywiście, wychodzi iż przy
    okazji uchwalono nakaz "udostępnienia publicznego" miejsca z kubłem.
    Ale przecież to nie pierwszy taki, niedawno były skrzynki pocztowe
    (fakt, że 1000 mniejsze jest bez znaczenia, liczy się idea, skoro można
    kazać udostępnić 1 dm^3 to i można kazać udostępnić 1m^3)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-06-29 22:13:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 01:06:49 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...i ciekaw jestem, czy do tego czasu znowelizują ustawę (aby dopuszczała
    >
    > taką opcję), czy skarbówka upomni się o brakujące PIT-11 :P

    Dzisiaj dostałem 9 worków-po 3 w każdym kolorze. Nie dał mi ich gmina tylko firma
    która wygrała prztarg. To też niegospodarność gminy?

  • 16. Data: 2013-06-29 23:35:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:

    > Hm, ale powinien sobie wpisac te kwote takze w rubryke koszt uzystania
    > przychodu.
    > W koncu zeby go "dostac", musial zaplacic wieksza oplate :-)

    No nie bardzo - FORMALNIE podatek jest równie niezwiązany
    z zakresem świadczenia, jak fakt płacenia składek ZUS
    z emeryturą :)
    IMVHO, rozsądnie by było, jakby gmina zapodala na kwitkach dwie
    wartości: podatek śmieciowy i ryczałtowa opłata z kubeł.
    Nie byłoby jak się przyczepić.

    pzdr, Gotfryd