  • 1. Data: 2008-01-11 11:51:50
    Temat: Sklep internetowy - nie dostarczył zapłaconego towaru.
    Od: "Mark Topaz " <2...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Proszę o radę jak postąpić w sprawie "typowej"
    (nie znalazłem takiego wątku).
    Zakup w sklepie internetowym "Fide.pl" na małą kwotę 50,- zł.
    Zgodnie z sugestą Fide opłacono przesyłkę kurierem + 20,- zł.
    Towar nie dotarł przed świętami ubiegłego roku. W bieżącym
    roku też nie, a próby kontaktu celem wyjaśnienia e-listem
    czy telefonicznie niemożliwe. Telefonicznie zgłasza się tylko
    automatyczna sekretarka i nabija sekundy.
    Zgłosić na policję w Kutnie? - chyba zbyt mała kwota by to ich
    zaintersowało mają ważniejsze sprawy.
    Z drugiej strony może to indywidualny przypadek a może takich
    nabranych/naiwnych jest więcej.
    Jak się zachować? Co zrobić? - Proszę o sugestie.

  • 2. Data: 2008-01-11 12:15:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.01.2008 Mark Topaz <2...@N...gazeta.pl> napisał/a:
    > Zakup w sklepie internetowym "Fide.pl" na małą kwotę 50,- zł.

    Kwota jest tu nieistotna.

> [...]
    > automatyczna sekretarka i nabija sekundy.
    > Zgłosić na policję w Kutnie? - chyba zbyt mała kwota by to ich

    Dlaczego w Kutnie? Na ich stronach podają adres warszawski. MZ wyślij im
    wezwanie (polecony ZPO) z wyznaczeniem terminu (rozsądnego 7-14 dni np)
    ostatecznego wykonania świadczenia i ewentualnie z groźbą, że
    bezskuteczność tego terminu spowoduje zawiadomienie prokuratury o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jak zignorują to złóż zawiadomienie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-01-11 17:40:42
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > groźbą, że bezskuteczność tego terminu spowoduje zawiadomienie
    > prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jak zignorują to

    Ehem, sądy cywilne po coś są chyba. :P

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 4. Data: 2008-01-11 18:01:09
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Goomich napisał:
    > You have one message from: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Ehem, sądy cywilne po coś są chyba. :P

    Ale moze to sklep zalozony po to, zeby wyludzic od klientow kase?

    Misia Puchatka
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 5. Data: 2008-01-11 18:06:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > Ale moze to sklep zalozony po to, zeby wyludzic od klientow kase?

    Może...
    Ale jestem jeszcze młody i naiwny, więc wolę sądzić, ze to raczej efekt
    przedświatecznego burdelu w sklepie, czy w firmie kurrierskiej niż
    działanie z premedytacją.

  • 6. Data: 2008-01-11 21:28:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.01.2008 Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał/a:
    > You have one message from: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    > Ehem, sądy cywilne po coś są chyba. :P

    Są, ale może w ten sposób da się łażenia po sądach uniknąc, a może ma tu
    faktycznie miejsce oszustwo i takich poszkodowanych jest więcej.

    --
    Marcin