  • 1. Data: 2008-03-08 18:06:33
    Temat: Shackowana strona
    Od: "Marek G." <b...@e...com>

    Witam,
    Znajomy prowadzi sobie strone oparta o niegdys popularny CMS (system
    zarzadzania trescia), dodaje newsy, jakies sondy itd. Niestety komus to
    przeszkadzalo i wykorzystal zapewne jakas luke w owym CMS-ie, przez ktora
    dodal news zaslaniajacy cala strone, wraz z jakims smiesznym tekstem typu
    "h4ck3d by...". Strona przestala byc uzyteczna dla osob ja odwiedzajacych.
    Na nieszczescie owego chakiera w bazie danych zostal zapisany jego adres IP
    wraz z data utworzenia newsa.

    Czy oplaca sie gdziekolwiek to zglaszac, zeby utrzec nosa dowcipnisiowi? Co
    moze, jesli w ogole, mu grozic za taki wybryk? Gdzie najlepiej wybrac sie z
    taka sprawa? Strona poki co nie byla modyfikowana w zaden sposob, wszystkie
    "dowody" sa nienaruszone.

    Z wyrazami szacunku
    Marek G.

  • 2. Data: 2008-03-08 18:15:32
    Temat: Re: Shackowana strona
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek G. pisze:

    > Co moze, jesli w ogole, mu grozic za taki wybryk?

    Z kk:
    Art. 268. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza,
    usuwa lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia
    lub znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 dotyczy zapisu na komputerowym nośniku
    informacji, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza
    znaczną szkodę majątkową,
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-08 18:47:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tylko niech rzeczony znajomy sprawdzi, co to za IP. Bo jak to anonimowy
    serwer proxy albo kafejka, to nic z tego całego dochodzenia nie wyjdzie.

  • 4. Data: 2008-03-09 00:33:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marek G." <b...@e...com> napisał w wiadomości

    Najpierw trzeba sie nauczyc ortografii.
    Przed 'h" przedrostek sie udzwiecznia.
    Zhakowana a nie inaczej, podobnie zharmonizowana czy zhomogenizowana.
    Przed "ch" stawiamy przedrostek w wersji bezdzwiecznej : schowany,
    schrupany.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-03-09 12:13:23
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    SDD wrote:

    > Najpierw trzeba sie nauczyc ortografii.
    > Przed 'h" przedrostek sie udzwiecznia.

    NTG

    --

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2008-03-09 13:21:46
    Od: bungo <b...@g...pl>

    Marek G. pisze:
> [...]
    > taka sprawa? Strona poki co nie byla modyfikowana w zaden sposob, wszystkie

    Przede wszystkim zadbaj o wlasciwe zabezpieczenie dowodow cyfrowych.
    W naszym uroczym kraju brak precyzyjnych przepisow, mozesz jedynie
    probowac wykorzystac art. 488 kpk, piszac na policje wniosek o
    zabezpieczenie dowodu w postaci zhackowanej strony oraz o ustalenie
    danych osobowych i adresu sprawcy na podstawie IP.

    Do ustalenie danych osobowych i adresu, policja musi miec
    postanowienie Sadu, wiec pisz wniosek o wydanie takiego postanowienia
    na podstawie art. 488 par. 2 k.p.k.

    mozesz skorzystac z wzorow z newsa:
    "Zabezpieczenie dowodów i wskazanie sprawcy: doświadczenia czytelnika"

    na stronie: http://prawo.vagla.pl/node/7731

    pozdrawiam:)
    Bungo

  • 7. Data: 2008-03-09 17:19:40
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > lub znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

    "newsy, jakies sondy itd." jako istotna informacja?

    sz.