  • 11. Data: 2006-12-19 17:12:29
    Temat: Re: Samochód w spadku - kiedy można sprzedać.
    Od: Paweł Muszyński <p...@g...pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem co mowi prawo, ale praktyka jest taka, ze do sprzedania
    > samochodu wymagany jest tylko wyrok z sadu o spadku z jego podzialem, na
    > umowie kupna sprzedazy musza byc dane i podpisy wszystkich
    > spadkobiercow, formalnosci moze zalatwic jeden z nich

    Czyli po uprawomocnieniu postanowienia robię normalną umowę K/S i
    wpisuję wszystkich spadkobierców jako sprzedających, a reszta normalnie
    jak przy każdej sprzedaży samochodu, tak?

    Paweł

  • 12. Data: 2006-12-19 17:23:32
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli po uprawomocnieniu postanowienia robię normalną umowę K/S i wpisuję
    > wszystkich spadkobierców jako sprzedających, a reszta normalnie jak przy
    > każdej sprzedaży samochodu, tak?

    Uprawomocni się po trzech tygodniach. Potem podanko do sądu o wyd
    postanowienia na piśmie. To też trochę trwa.
    Jakby kupujący trząsł się, że będzie miał kłopoty w komunikacji to sami
    przerejestrujcie samochód i potem sprzedajcie, ale to szkoda czasu i
    pieniędzy.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 13. Data: 2006-12-19 17:26:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > A ile czasu trwa od rozprawy do uprawomocnienia?

    Trzy tyg. No i potem na piśmie trochę. To zależy. Może być kilka dni albo i
    dwa tyg.

  • 14. Data: 2006-12-19 17:36:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > wpisuję wszystkich spadkobierców jako sprzedających, a reszta normalnie
    > jak przy każdej sprzedaży samochodu, tak?

    tak, musisz miec tylko papierek z sadu o spadku i z tym do wydzialu
    komunikacji zglaszasz zbycie pojazdy, ksero dla kupujacego, i umowa na
    tyle osob ile w postanowieniu, czyi tylu sprzedajacych i tyle podpisow

  • 15. Data: 2006-12-19 17:45:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maluch napisał(a):

    > Trzy tyg.

    można skrócić do dwóch jeśli wszyscy będą na rozprawie i zrzekną się
    doręczenia uzasadnienia

    KG

  • 16. Data: 2006-12-19 17:49:32
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > można skrócić do dwóch jeśli wszyscy będą na rozprawie i zrzekną się
    > doręczenia uzasadnienia

    Nie rozumiem?

  • 17. Data: 2006-12-19 18:44:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maluch napisał(a):
    > Nie rozumiem?

    art.517 kpc

    KG

  • 18. Data: 2006-12-19 19:19:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > art.517 kpc

    z art.357
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 19. Data: 2006-12-19 19:26:15
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maluch napisał(a):
    > z art.357

    i co ma z niego wynikać dla postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku?

    KG

  • 20. Data: 2006-12-19 19:40:51
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    Nie rozumiałem skąd wzięła się ta rezygnacja z uzasadnienia. art 357 o
    doręczeniach, ale 517 o zrzeczeniu się doręczenia.