  • 11. Data: 2011-12-02 05:16:30
    Temat: Re: Sąd chce oryginały - jak to rozumieć
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-01 22:47, witek pisze:

    > twarde prawo ale prawo :)

    Tak by powiedzieli Piastowie. Oczywiście starozytni. ;)

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-12-02 05:18:23
    Temat: Re: S?d chce orygina?y - jak to rozumie?
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-02 00:03, Vasco pisze:

    > Wolno wydrukowa? tylko 1 egz. _kopii_ faktury?

    Najczęściej jednak na oryginalnej kopii jest także podpis potwierdzający
    odbiór towaru czy usługi. Trudno to uzyskać na drugim wydruku... :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2011-12-02 05:53:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 11:18 PM, spp wrote:

    > Najczęściej jednak na oryginalnej kopii jest także podpis potwierdzający
    > odbiór towaru czy usługi. Trudno to uzyskać na drugim wydruku... :)

    ee, chyba tylko wyjatkowo jest.

    na wiekszosci mam podpisane przez "upowaznienie".

  • 14. Data: 2011-12-02 05:54:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 10:52 PM, januszek wrote:
    > spp napisa?(a):

    > Co zabrania skopiowania takiego dokumentu a potem ich potwierdzenie za
    > zgodność z oryginałem u notariusza?
    >
    > j.

    nic

  • 15. Data: 2011-12-02 08:04:41
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-02 06:53, witek pisze:

    > ee, chyba tylko wyjatkowo jest.

    > na wiekszosci mam podpisane przez "upowaznienie".

    A u mnie podpis potwierdzający odbiór towarów (czy usługi) to standard. :)
    I to czytelny.

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-12-02 08:46:06
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    To ja się podłaczę pod temat.
    Wiele spraw składałem przed sądem ale nigdy nie daje dokuemntów oryginalnych zawsze
    ksero z potwierdzeniem za zgodność z oryginałem.
    Wyjatek to oryginalna zwrotka wezwania.

    Czy sąd może chcieć oryginały ?

    Na jakiej podstawie ?

    A co jak sąd zgubi oryginały?
    Juz nie raz tak było w mediach np fakturę na 1mln złotych i potem możesz się domagać
    hmm nie wiem czego.

  • 17. Data: 2011-12-02 13:44:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/2/2011 2:46 AM, Bartosz wrote:
> [...]
    > Wiele spraw składałem przed sądem ale nigdy nie daje dokuemntów
    > oryginalnych zawsze ksero z potwierdzeniem za zgodność z oryginałem.

    zwykle sad chce oryginały
    > Na jakiej podstawie ?

    widzimisie, zeby nie bawic sie czy ksero jest składanką czy nie.
    W dzisiejszych czasach nie ma to juz najmniejszego sensu, ale poniewaz
    "moja babcia tez tak robiła to i ja tak bede robił"

    > A co jak sąd zgubi oryginały?
    beda zgubione, a ty dostaniesz w d...

    > Juz nie raz tak było w mediach np fakturę na 1mln złotych i potem możesz
    > się domagać hmm nie wiem czego.

    zgadza sie.

  • 18. Data: 2011-12-02 18:03:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2011, spp wrote:

    > Ale to już chyba w odniesieniu do faktur VAT nie działa - teraz mamy wybór -
    > dwa oryginały, dwie kopie, kopia i oryginał - jak wolimy? ;)

    Teraz jest śmiesznie - minister wykreślił nakaz poświadczania
    nieprawdy (czyli pisania na oryginale "kopia"), ale pozostawił
    w całym rozporządzeniu pojęcia "oryginału" i "kopii".
    Jak on je każe USom rozróżniać nie mam pojęcia, ale zostawił.
    Wyjątek zapisał tylko dla postaci elektronicznej, przyjmując
    do wiadomości iż "sztuka jest sztuka".

    Normalni podatnicy to by pewnie woleli jasny opis pt. "egzemplarz",
    ale to chyba ciągle możliwości pojęciowe urzędników MF przerasta :]

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-12-03 16:38:08
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Najczęściej jednak na oryginalnej kopii jest także podpis potwierdzający
    > odbiór towaru czy usługi. Trudno to uzyskać na drugim wydruku... :)

    No chyba, że masz podpisy. Ja nie mam, więc nie przyszło mi do głowy, że
    ktoś może mieć...

    Ale chodziło mi o coś innego. Skoro "oryginał" może być jeden, a "kopia" co
    najmniej jedna, to moim zdaniem druga "kopia" także jest dokumentem
    oryginalnym (w znaczeniu, że nie-ksero), więc spełnia żądanie sądu.

    Vasco

  • 20. Data: 2011-12-03 16:54:36
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-03 17:38, Vasco pisze:

    > No chyba, ?e masz podpisy. Ja nie mam, wi?c nie przysz?o mi do g?owy, ?e
    > kto? mo?e mie?...
    >
    > Ale chodzi?o mi o co? innego. Skoro "orygina?" mo?e by? jeden, a "kopia" co
    > najmniej jedna, to moim zdaniem druga "kopia" tak?e jest dokumentem
    > oryginalnym (w znaczeniu, ?e nie-ksero), wi?c spe?nia ??danie s?du.

    Dokładnie tak. :)

    --
    spp