  • Data: 2006-09-11 07:33:10
    Temat: Rzecznik Praw Obywatelskich a Trybunał Konstytucyjny
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Pisz do Rzecznika Praw Obywatelskich, aby wystapil do TK
    > o stwierdzenie niezgodnosci art. 35 ....

    Czy Rzecznik w ogóle ma takie prawo?
    Zajrzałem do ustawy o Trybunale i znalazłem tam, że to Trybunał
    informuje rzecznika, że jakaś sprawa wpłynęła, a nie odwrotnie.
    Prawo do skargi ma natomiast każdy obywatel pokrzywdzony i to
    tylko w okresie 3 miesięcy od dnia doręczenia skarżącemu
    prawomocnego wyroku, ostatecznej decyzji lub innego ostatecznego
    rozstrzygnięcia. Poza tym jeśli nie jest prawnikiem, to musi to
    zrobić za pośrednictwem adwokata lub radcy. Samodzielny naukowiec
    w zakresie prawa w swojej sprawie może napisać sam.

    Wychodzi na to, że prawnicy obawiają się laików, żeby im za mocno
    głupoty nie wykazywali.
    Jeśli będzie tak, że akt prawny jest sprzeczny z konstytucją,
    jego skutki działają, a termin skargi minął, to nie jest ważne,
    że akt prawny narusza konstytucyjne prawa obywateli.
    Nie jest tu argumentem, że prawnik by się połapał i zdążył ze
    skargą, bo nie każdy jest prawnikiem, jak się ustawodadawcy
    wydawało.
    Ustawa o Trybunale Konstytucyjnym sama by się nadawała do
    zakwestionowania pod względem zgodności z konstytucją.
    Kto jednak otrzymał w tej sprawie prawomocny wyrok i zdąży w
    ciągu 3 miesięcy od dnia jego otrzymania złożyć skargę na tę
    ustawę?
    Paranoja i papugokracja.

    --
    J.A.