    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ryanair pobrał sam kasę z mojej karty kredytowej.
    Date: 3 Feb 2007 12:57:00 -0800

    Witam,
    Na stronie Ryanair widnieje coś takiego:

    <cytat>

    PODWÓJNY PODATEK DLA PASAŻERÓW WYLATUJĄCYCH Z WIELKIEJ BRYTANI OD
    1-SZEGO LUTEGO ROKU

    6 Grudnia 2006 roku Kanclerz Wielkiej Brytani , Mr Gordon Brown MP,
    ogłosił swoją decyzję o PODWOJENIU podatku odnoszącego się dla
    pasażerów wylatujących z Wielkiej Brytani. Dochód podatku dla Rządu
    Wielkiej Brytani wyniesie 1 bilion funtów ale nie zrobi on nic dla
    środowiska.

    Niestety, jeliś zarezerwowałeś lot przed 7 grudnia z datą podróży po 1-
    szym lutym 2007 roku, jesteśmy zmuszeni działać zgodnie z zarządzeniem
    Kanclerza Wielkiej Brytani Mr Gordona Brown.

    Zgodnie z art.4.2.2 dot.Warunków Przewozu w Ryanair, dodatkowa suma
    podatku wymagana przez Rząd Wielkiej Brytani zostanie automatycznie
    doliczona do karty kredytowej lub debetowej, którą posłużono się do
    wykonania rezerwacji.Transkakcja ta bedzie miała miesce w następnych 2
    tygodniach / po dokonaniu rezerwacji /.

    WSKAŹNIK PODATKU ODNIESIE SIĘ OD OSOBY DLA KAŻDEGO WYLOTU Z WIELIEJ
    BRYTANI, KTÓRY ZOSTAL ZAREZERWOWANY PRZED 7 GRUDNIA 2006 Z DATĄ
    PODRÓŻY OD 1 -SZEGO LUTEGO 2007 ROKU.

    ?10* (GPB) od osoby na każdy krajowy lot w Wielkiej Brytani (?20 na
    krajowy powrót w Wielkiej Brytani)

    ?10* (GPB) od osoby dla lotów z Wielkiej Brytani do krajów Uni
    Europejskiej

    ?40* (GPB) od sosoby dla lotów z Wielkiej Brytani na zawnatrz krajów
    Uni Europ.- np.Maroko

    * lub inna waluta odpowiadająca ?10 i ?40

    Rynair potępia niesprawiedliwy podatek Kanclerza Wielkiej Brytani
    uderzający w pasażerów i nakłania do napisania do Mr Gordona Brown na
    adres m...@h...gsi.gov.uk uskazując swós przeciw
    odnoszący się do tego podatku, który przyniesie 1 bilion funtow dla
    Rządu Wielkiej Brytani ale nie zrobi nic dla środowiska...

    </cytat>

    I faktycznie.
    Pobrali sobie z mojej karty kasę.
    Czy coś mogę zrobić w tej sprawie? I czy jest podstawa na powiedzenie
    Ryanair: oddawajcie kasę?
    Przecież kupując bilet zgodziłem się na pewną sumę.
    Co mnie interesuje co się później stało.
    Pozdrawiam

    PS. Rzeczonego art.4.2.2 dot.Warunków Przewozu w Ryanair nie znalazłem.