    From: "MrA" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozwiązanie umowy i kara umowna - jak wybrnąć ?
    Date: Sun, 10 Apr 2005 12:23:54 +0200

    Witam

    Od pewnego czasu (od 2 miesięcy) uczęszczam do nieodpłatnej szkoły
    (Placówka
    Kształcenia Zawodowego) Warunkiem dostania się była umowa o pracę.
    Rozwiązanie umowy grozi kosztami w wysokości 3.000zł
    Tak się złożyło, że nie jestem w stanie uczęszczać do tej szkoły
    ponieważ mogę
    starcić pracę (zmiany w firmie). Egzaminy wypadają nie tylko w soboty
    ale również
    w dni powszednie (w umowie nie było o tym mowy).
    Zadzwoniłem do głownej placówki tej szkoły - powiedziano mi, że musze
    zapłacić
    conajmniej 20% od umownej Kary, pozatym powiedziano mi, że szkoła jest
    nieodpłatna i moge zrezygnować z pracy !!! - to jakaś paranoja (mam na
    utrzymaniu rodzinę i dom).
    Powiedziano mi również, że to ogromny problem aby znaleźć kogoś na
    moje
    miejsce (pomimo iż Ci ludzie wiedzą, że od poczatku nauki uczęszcza
    wolny
    słuchacz, który może wejsc na moje miejsce)
    Proszę o pomoc w tej sprawie - czy da się rozwiązać taką umowę bez
    ponoszenia
    kosztów ?

    Z poważaniem
    Andrzej