    From: kubus <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozliczenie renty
    Date: Wed, 04 Jan 2006 16:44:35 +0100

    Przez kilka lat pobieralem zarowno rente jak i wynagrodzenie.
    Informacje o wysokosci osiaganych wynagrodzen w poszczegolnych latach
    wysylal do ZUS moj zaklad pracy. W pazdzierniku 2004 wskutek
    dlugotrwalej choroby zwolnilem sie. Moj byly zaklad nie przeslal do
    konca lutego 2005 r. zawiadomienia do ZUS o moich wynagrodzeniach w
    2004 roku. ZUS zapytal mnie o to w listopadzie 2005. Na moja prosbe
    moj dawny zaklad przeslal w grudniu 2005 r. do ZUS wykaz moich
    zarobkow w 2004 r. Dzis otrzymalem z ZUS pismo domagajace sie zwrotu
    ponad 6 tys. zl nienaleznie pobranych swiadczen. Porownujac limit 130%
    wynagrodzenia rocznego w 2004 r. przekroczylem go o 2000 zl, w tym
    wyrownanie zasilku chorobowego w kwocie ponad 4000 zl wyplacone w
    grudniu 2004, gdy juz nie bylem pracownikiem. W poprzednich latach
    zdarzalo mi sie przekroczyc dopuszczalne wynagrodzenie, ale wtedy ZUS
    przysylal mi zawiadomienie o rozliczeniu renty. Po wplaceniu pewnej
    sumy na FUS zwracalem znacznie mniejsza kwote niz nienaleznie pobrana
    renta. ZUS ustalajac kwote osiagnietego w 2004 r. przychodu doliczyl
    do wynagrodzenia brutto skladki FUS.

    Teraz mam pytania:

    - czy jest jakas mozliwosc rozliczenia renty nie wg poszczegolnych
    miesiecy, a kwota roczna,
    - czy brak mozliwosci wplaty na FUS jest kara za spoznione przekazanie
    informacji do ZUS o osiagnietym wynagrodzeniu w 2004 r.,
    - czy zaklad pracy byl zobowiazany przekazac ZUS informacje o
    przychodach w 2004 r., bo ja przeczytalem dzis w Internecie, ze ten
    obowiazek spoczywa na renciscie.

    Kubus