  • 31. Data: 2013-08-31 00:39:40
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    > Przepisy są jasne i proste: mi są znane
    > - pieszy na DDR rowerzyście

    A od kiedy to pieszy może poruszać się ddr?

    > Pieszy nie ma obowiązku sprawdzać czy komuś nie "zajdzie drogi",

    W normalnym przypadku nie, w takim imo niekoniecznie ponieważ stwarza
    zagrożenie nie tylko dla rowerzystów, ale też dla innych pieszych (oraz
    pobliskiej infrastruktury, mógł np potrącić stoisko z kryształowymi
    wazonami)

    Marcin

  • 32. Data: 2013-08-31 01:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Działanie pieszego nie było umyślne

    Czy to nie ty pisałes ostatnio, ze brak zamiaru czesto nie implikuje braku
    winy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 33. Data: 2013-08-31 01:19:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-30 23:15, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Z opisu. Pieszy z deską, to nadal jednak pieszy i nic tego nie zmieni.

    A deska niesiona przez pieszego to jeszcze deska czy już pieszy ?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-08-31 06:54:47
    Od: pepe <w...@w...pl>

    W dniu 2013-08-30 21:30, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >>> http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-dla-rowerzysto
    w,3176.html

    > Nosić deski? ;)

    no to od razu proponuje rozciągać struny fortepianowe między drzewami

  • 35. Data: 2013-08-31 09:50:35
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 00:39:40 +0200, Chocobo napisał(a):

    > A od kiedy to pieszy może poruszać się ddr?

    Co najmniej od 16 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 36. Data: 2013-08-31 10:42:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A deska niesiona przez pieszego to jeszcze deska czy już pieszy ?
    Z punktu widzenia PoRD to część pieszego. Tak, jak ładunek wieziony na
    pojeździe w wypadku kolizji jest nadal pojazdem, a nie ładunkiem.

  • 37. Data: 2013-08-31 10:54:13
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-08-31 09:50, MadMan pisze:
    > Co najmniej od 16 lat.

    Tylko w przypadku braku chodnika lub pobocza. Nie spotkałem w przyrodzie
    takiej sytuacji. Co oczywiście nie znaczy, że takowa nie występuje,
    niemniej jednak jest to sytuacji którą raczej można pominąć w dyskusji.

    Marcin

  • 38. Data: 2013-08-31 13:04:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-31 10:42, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Z punktu widzenia PoRD to część pieszego. Tak, jak ładunek wieziony na
    > pojeździe w wypadku kolizji jest nadal pojazdem, a nie ładunkiem.

    Bardzo dobrze, jak kierowca cofając z wystającą deską zahaczy nią
    o coś i zniszczy lub poturbuje to wina kierowcy a jak to zrobi
    pieszy to wina poturbowanego ? Ciekawą interpretację wprowadzacie.

    Pozdrawia

  • 39. Data: 2013-08-31 13:21:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bardzo dobrze, jak kierowca cofając z wystającą deską zahaczy nią
    > o coś i zniszczy lub poturbuje to wina kierowcy a jak to zrobi
    > pieszy to wina poturbowanego ? Ciekawą interpretację wprowadzacie.

    Bo to rowerzysta najechał na pieszegio z deską. Jeśli w samochód z
    wystającym drzewem uderzy inny pojazd na skrzyżowaniu, to uznasz, ze to
    kolizja z samochodem przewożącym drzewo, czy kolizja z leżącym na jezdni
    drzewem?

    O ile nie zostanie udowodnione, że pieszy celowo uderzył rowerzystkę deską,
    to wina rowerzystki jest oczywista i niezaprzeczalna. Po prostu potrąciła
    przechodnia idącego z deską chodnikiem i tyle. Sam często jeżdżę rowerem po
    chodnikach, bo tak bezpieczniej. Ale tam, gdzie w terenach po miejskich
    chodniki są praktycznie puste i nie powoduje to jakiegokolwiek zagrożenia.
    Nigdy nie jeżdżę po chodnikach, po których chodzą piesi, bo po prostu oni
    są nieprzewidywalni i trzeba bardzo uważać. Już nie chodzi o spacerowiczów
    z deskami (bo to po prostu przypadek), ale choćby o wychodzących z Bram czy
    furtek. Dzieci. Ale i nawet dorosłych, którzy na chodniku czują się
    bezpiecznie i mogą zrobić krok w bok bez kierunkowskaza :-)

  • 40. Data: 2013-08-31 13:57:54
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.08.2013 13:21, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > O ile nie zostanie udowodnione, że pieszy celowo uderzył rowerzystkę
    > deską, to wina rowerzystki jest oczywista i niezaprzeczalna.

    Nawet jak np. dostała w plecy?

    p. m.